شناسهٔ خبر: 67259803 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هشدار به علاقمندان پیلاتس/ در دوره‌های غیرقانونی شرکت نکنید

نایب رئیس کنفدراسیون جهانی پیلاتس گفت: تنها مرجع رسمی برگزاری دوره‌های‌ آموزشی این رشته ورزشی، فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی است و سایر دوره‌های برگزار شده از اعتبار قانونی برخوردار نیستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ایمان متقیان نژاد با اشاره به اینکه انجمن پیلاتس با مجوز فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی به عنوان تنها مرجع رسمی برای آموزش و برگزاری دوره‌های پیلاتس در کشور شناخته می‌شود، عنوان کرد: بر این اساس، شرکت در دوره‌های آموزشی مختلف رشته پیلاتس که بدون مجوز و نظارت فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی برگزار شوند، فاقد اعتبار قانونی و بدون مجوز است.

وی افزود: ماموریت فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی دستیابی به جامعه‌ای سالم، فعال با آمادگی جسمانی مطلوب از طریق ارتقاء دانش و نگرش عامه مردم، نسبت به فواید فعالیت‌های بدنی است و انجمن پیلاتس با هدف ارتقای سلامت عمومی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی رشته پیلاتس در سراسر کشور کرده است.

نایب رئیس کنفدراسیون جهانی پیلاتس بیان کرد: دوره‌های آموزشی رشته پیلاتس توسط مربیان مجرب و آموزش دیده فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی برگزار می شود و در پایان برای علاقمندانی که با موفقیت دوره‌ها را پشت سر گذاشته باشند، گواهینامه‌های معتبر صادر می‌شود.

متقیان‌نژاد با اشاره به اینکه به منظور بهره‌مندی حداکثری از مزایای رشته و تمرینات پیلاتس، صراحتا تاکید می‌شود عموم علاقه‌مندان صرفا در دوره‌های آموزشی برگزار شده تحت نظارت فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی شرکت کنند، اظهار کرد: این امر ضمن تضمین کیفیت دوره‌های آموزشی، معتبر و قانونی بودن گواهینامه‌های صادره شده از سوء استفاده‌های احتمالی سودجویان نیز، پیشگیری خواهد کرد.

وی اعلام کرد: بعضا شاهد هستیم برخی دوره‌های غیرقانونی و غیر معتبر با حضور افرادی تحت عنوان مربیان خارجی به صورت غیر رسمی برگزار می‌شود که فاقد مجوز هستند و مدارکی که در این دوره‌ها با نام دوره‌های بین‌المللی صادر می شود، فاقد اعتبار قانونی است و دوره‌های قانونی صرفا تحت نظارت فدراسیون آمادگی جسمانی، انجمن پیلاتس و کنفدراسیون جهانی پیلاتس برگزار می‌شود.

نایب رئیس کنفدراسیون جهانی پیلاتس خاطرنشان کرد: دوره‌های غیر قانونی مذکور، حتی اگر با وجود مدرس خارجی برگزار شود، مورد تایید کنفدراسیون جهانی پیلاتس نیست چرا که این افراد مربیان و مدرسان بین‌المللی مورد تایید نیستند و خودشان را به جای مربیان و مدرسان بین‌المللی جا می‌زنند و مدارک فاقد اعتبار قانونی، صادر می‌کنند.

متقیان‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: انجمن پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی عضو رسمی اتحادیه آسیا و عضو رسمی کنفدراسیون جهانی پیلاتس و با حضور 22 مدرس جهانی توانسته است گام‌های بلندی در راستای بالابردن سطح‌علمی‌ رشته پیلاتس در کشور بردارد.

انتهای پیام/

نظر شما