شناسهٔ خبر: 67259779 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

خداحافظی اسطوره روس کشتی پس از حذف از المپیک

دارنده ۴ مدال طلای جهان و المپیک پس از حذف از المپیک توسط IOC قصد دارد از میادین کشتی خداحافظی کند و وارد رشته مبارزه در قفس شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پس از قطعی شدن حذف زائوربک سیداکوف آزادکار شاخص روسیه و دارنده ۴ مدال طلای جهان و المپیک از المپیک‌ پاریس به دلیل حمایت از تجاوز نظامی روسیه علیه اوکراین، این کشتی گیر قصد خداحافظی از دنیای کشتی را دارد.

سیداکوف پیش از این پیشنهاداتی را برای حضور در رشته هنرهای رزمی ترکیبی(MMA) دریافت کرده بود اما حالا با قطعی شدن حذف از المپیک پاریس، به این پیشنهادات پاسخ مثبت داده و قصد دارد با کناره گیری از دنیای کشتی وارد رشته رزمی MMA شود.

سایت flow wrestling نیز با اعلام خداحافظی سیداکوف از میادین کشتی، اعلام کرد: محمد نعیم اف یکی از ورزشکاران حاضر در سازمان UFC خبر حضور سیداکوف در MMA را تایید کرده است.

سیداکوف سال گذشته و در جریان رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در بلگراد صربستان موفق به کسب مدال طلای جهان در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد شد.

علاوه بر سیداکوف دیگر چهره های شاخص کشتی جهان و المپیک از روسیه همچون زائور اوگویف و عبدالرشید سعدالله یف نیز با تصمیم کمیته بین المللی المپیک، نمی توانند در المپیک‌ پاریس به میدان بروند.

نظر شما