شناسهٔ خبر: 67259734 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

پوتین بعد از دیدار با کیم جونگ اون چه گفت؟

رئیس‌جمهور روسیه ضمن قدردانی از «حمایت‌های بی‌دریغ کره شمالی» اعلام کرد که سند روابط پایدار و بلندمدت دو کشور آماده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی در پیوینگ‌یانگ اعلام کرد که روسیه در حال مبارزه با سیاست‌های امپریالیسی است که آمریکا و متحدانش ده‌هاست که در سطح جهان دنبال می‌کنند.

به نقل از راشاتودی، وی با بیان اینکه روابط روسیه و کره شمالی مبتنی بر برابری و احترام متقابل است گفت: سند پایه‌ای جدیدی آماده شده که اساس روابط پایدار و بلندمدت کره شمالی و روسیه را شکل می‌دهد. پوتین ضمن قدردانی از «حمایت‌های بی‌دریغ کره شمالی از سیاست خارجی مسکو» افزود که «مطمئن هستم که گفت‌وگوهای امروز سودمند خواهد بود.»

رئیس‌جمهور روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که نشست و گفت‌وگوی بعدی او با رهبر کره شمالی در مسکو، پایتخت روسیه باشد.

رسانه‌های روسی دیروز سه‌شنبه اعلام کردند آن‌گونه که در وب‌سایت رسمی اطلاعات حقوقی ریاست‌جمهوری روسیه آمده ولادیمیر پوتین پیشنهاد وزارت خارجه این کشور برای امضای توافق‌نامه شراکت راهبردی با کره شمالی را پذیرفته است.

پوتین دیروز سه‌شنبه برای اولین بار پس از ۲۴ سال برای دیدار با رهبر کره شمالی وارد پایتخت این کشور شد.

پوتین در آستانه سفر به کره شمالی با انتشار مقاله‌ای در روزنامه «نودونگ سینمون» کره شمالی ضمن قدردانی از دوستی و حمایت‌های کره شمالی تأکید کرد که مسکو «پیونگ‌یانگ را در تلاشش برای استقلال و هویتش یار خواهد کرد. روسیه به طور مستمر از کره شمالی و مردم قهرمان کره در مبارزه با دشمن خائن، خطرناک و متجاوز، در مبارزه برای استقلال، هویت و حق انتخاب آزادانه مسیر توسعه حمایت کرده و خواهد کرد.»

رئیس‌جمهور روسیه در این مقاله نوشت: روسیه به طور مداوم از کره شمالی و مردم قهرمان کره در مبارزه با دشمن خائن، خطرناک و متجاوز و مبارزه برای استقلال، هویت و حق انتخاب آزادانه مسیر توسعه حمایت کرده و خواهد کرد.

پوتین همچنین پیونگ یانگ را «حامی متعهد و همفکر ما» توصیف کرد که «آماده مقابله با جاه طلبی غرب برای جلوگیری از ظهور نظم جهانی چند قطبی مبتنی بر عدالت، احترام متقابل به حاکمیت و توجه به منافع یکدیگر است.» پوتین در ادامه تأکید کرد که «نظم مبتنی بر قوانین» که ایالات متحده در تلاش است به جهان تحمیل کند، «چیزی بیش از یک دیکتاتوری نو استعماری جهانی نیست که بر استانداردهای دوگانه متکی است».

نظر شما