شناسهٔ خبر: 67249048 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

فضای پایتخت کره شمالی پیش از سفر پوتین+فیلم

رسانه‌های روسی تصاویری از فضای پایتخت کره شمالی پیش از سفر رئیس‌جمهور روسیه به پیونگ‌یانگ را منتشر کردند.

صاحب‌خبر -

 در آستانه سفر ولادیمیر پوتین به کره شمالی ، رسانه‌های روسی تصاویری از آماده‌سازی شهر پیونگ‌یانگ ، پایتخت کره شمالی منتشر کردند.

تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که تصاویر رئیس‌جمهور روسیه و پرجم‌های دو کشور در خیابان‌های پایتخت کره شمالی نصب شده است و همچنین پارچه‌نوشته‌ها و بیلبوردهای با مضمون «زنده باد دوستی و انسجام ناگسستنی بین مردم دو کشور کره و روسیه»

پوتین امروز سه‌شنبه ١۸ ژوئن (٢۹ خرداد)، برای نخستین بار در ٢۴ سال گذشته به کره شمالی وارد پایتخت کره شمالی می‌شود.

رئیس‌جمهور  ساعاتی پیش و در آستانه سفر به کره شمالی با انتشار مقاله‌ای در روزنامه «نودونگ سینمون» کره شمالی ضمن قدردانی از دوستی و حمایت‌های کره شمالی تأکید کرد که مسکو «پیونگ‌یانگ را در تلاشش برای استقلال و هویتش یار خواهد کرد.»

پوتین در آغاز این مقاله نوشت: روسیه به طور مستمر از کره شمالی و مردم قهرمان کره در مبارزه با دشمن خائن، خطرناک و متجاوز، در مبارزه برای استقلال، هویت و حق انتخاب آزادانه مسیر توسعه حمایت کرده و خواهد کرد.

به گفته پوتنین «روسیه به طور مداوم از کره شمالی و مردم قهرمان کره در مبارزه با دشمن خائن، خطرناک و متجاوز و مبارزه برای استقلال، هویت و حق انتخاب آزادانه مسیر توسعه حمایت کرده و خواهد کرد.»

پوتین همچنین پیونگ یانگ را «حامی متعهد و همفکر ما» توصیف کرد که «آماده مقابله با جاه طلبی غرب برای جلوگیری از ظهور نظم جهانی چند قطبی مبتنی بر عدالت، احترام متقابل به حاکمیت و توجه به منافع یکدیگر است.»

پوتین خاطرنشان کرد: «نظم مبتنی بر قوانین» که ایالات متحده در تلاش است به جهان تحمیل کند، «چیزی بیش از یک دیکتاتوری نو استعماری جهانی نیست که بر استانداردهای دوگانه متکی است».

وی همچنین افزود «نظم مبتنی بر قوانین» که ایالات متحده در تلاش است به جهان تحمیل کند، «چیزی بیش از یک دیکتاتوری نو استعماری جهانی نیست که بر استانداردهای دوگانه متکی است».

کاخ کرملین دیروز دوشنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه فردا سه‌شنبه طی سفری دو روزه به کره شمالی سفر می‌کند.بر اساس گزارش کرملین، پوتین طی سفری دوستانه روزهای ۱۸ و ۱۹ ژوئن در کره شمالی خواهد بود.

کرملین همچنین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه پس از کره شمالی روز ۱۹ ژوئن راهی ویتنام خواهد شد.

قرار است که پوتین در ویتنام درباره توسعه مشارکت راهبردی و دستور کار بین المللی رایزنی کند و پس از مذاکرات بیانیه مشترکی بین دو کشور منتشر خواهد شد.

 

نظر شما