شناسهٔ خبر: 67259688 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشتی‌گیران خوزستانی بیش از ۷۰ درصد شاکله تیم‌های ملی را تشکیل می‌دهند

اهواز - ایرنا - رییس هیات کشتی خوزستان گفت: کشتی‌گیران خوزستانی بیش از ۷۰ درصد شاکله تیم‌های ملی در رقابت‌های مختلف را تشکیل می‌دهند که در نوع خود ستودنی است.

صاحب‌خبر -

رمضان جمالپور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: کشتی گیران استان در طول چند سال گذشته صدها مدال ملی، بین‌المللی، آسیایی و جهانی برای ورزش خوزستان کسب کرده و همواره پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در میادین مختلف به اهتزاز درآوردند.

وی با بیان اینکه کشتی خوزستان، موفق‌ترین و پرمدال‌ترین هیات ورزشی استان به شمار می‌رود افزود: سال گذشته از ۱۰ کشتی گیر اعزامی به مسابقات جهانی، ۶ نفر خوزستانی بودند که با کسب سه مدال، افتخار دیگری در کارنامه کشتی خوزستان ثبت کردند.

رییس هیات کشتی خوزستان اظهار کرد: پنج کشتی‌گیر خوزستانی اعزامی به بازی‌های المپیک از پنج شهر مختلف هستند که نشان دهنده توسعه و گسترش این رشته پهلوانی در سراسر استان است.

وی در ادامه به حضور ۱۰ کشتی گیر استان در پنجمین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی کشور اشاره کرد و ادامه داد: مهدی محسن نژاد، ایمان محمدی، پویا ناصرپور، سعید اسماعیلی، دانیال سهرابی، امین کاویانی‌نژاد، محمد ناقوسی، علیرضا مهمدی، رسول گرمسیری، شایان حبیب زارع و امین میرزازاده ورزشکاران خوزستانی دعوت شده به این اردو هستند.

جمالپور با بیان اینکه اردوی تیم ملی دوم تا دوازدهم تیرماه در تهران برگزار می شود گفت: فرزاد ایمان علیزاده به عنوان مربی خوزستانی در این اردو حضور دارد.

وی با اشاره به جایگاه سومی کشتی خوزستان در رده بندی کشوری بیان کرد: سال گذشته برای نخستین بار در ارزیابی عملکرد هیات های استانی، بیش از چهار هزار امتیاز کسب شد و امیدوارم با درخشش کشتی گیران استان در رقابت‌های جهانی و المپیک، شاهد ارتقای جایگاه استان باشیم.

رییس هیات کشتی خوزستان به فعالیت ۲۰ هزار کشتی گیر سازمان یافته در استان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های مهم در سال جاری، کشف استعدادها و توجه به رده های پایه است تا آینده کشتی استان را تضمین کنیم.

بر اساس این گزارش در حال حاضر بیش از ۲۵۰ هزار خوزستانی به طور سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند.

نظر شما