شناسهٔ خبر: 67259669 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

بازار داغ خرید و فروش همستر کامبت در دیوار

صاحب‌خبر -

در شرایطی که بازی تلگرامی همستر کامبت در ایران به محبوبیت بی‌نظیری رسیده، شاهد شکل‌گیری بازار خرید و فروش اکانت همستر کامبت در دیوار و دیگر پلتفرم‌های آنلاین هستیم.

رشد و محبوبیت بازی همستر کامبت در ایران و البته سراسر دنیا شگفت‌انگیز بوده و این بازی تلگرامی به پشتوانه موفقیت و شهرت نات کوین، رشد شگرفی در سراسر دنیا از جمله کشور ما داشته است. حالا و بنا بر جدیدترین اخبار ارز دیجیتال، خرید و فروش اکانت‌های همستر کامبت در ایران آغاز شده و در این خصوص آگهی‌هایی در برخی از پلتفرم‌های نشر آگهی آنلاین مانند دیوار دیده می‌شود.

خرید و فروش اکانت همستر کامبت در دیوار آغاز شد

در آگهی‌هایی که برای خرید و فروش اکانت همستر کامبت در دیوار منتشر شده، بعضا شاهد درج قیمت‌های میلیاردی برای برخی اکانت‌ها هستیم. برخی نیز به‌دنبال معاوضه هستند و مثلا در یک آگهی، آگهی‌دهنده اعلام کرده که حاضر به ارائه گوشی موبایل و اکانت همستر خود در ازای خودروهای کوییک، لیفان یا تیبا است. البته او شرط کرده که خودرو سالم و مدل 85 به بالا باشد!

همستر کامبت همستر کامبت

این البته تنها یکی از صدها آگهی منتشر شده با موضوع فروش اکانت همستر کامبت است و اصلا مشخص نیست که آیا خریداری هم دارد یا نه. در هر حال همستر کامبت امروزه به یک بازی فراگیر در سراسر ایران بدل شده و احتمالا در هر موقعیتی از منزل و دانشگاه گرفته تا اتوبوس و مترو، افرادی را می‌بینید که در حال تپ کردن روی نمایشگر گوشی خود هستند. همستر از قضا محدود به هیچ رده سنی خاصی نیز نیست و از نوجوانان و جوانان تا سالمندان را به خود مشغول کرده است.

اخیرا و در نتیجه این موج استقبال شدید ایرانی‌ها از همستر کامبت، شاهد اظهارنظر برخی از مسئولان درباره این بازی تلگرامی نیز بودیم؛ از مسئولان پلیس فتا که نسبت به کلاهبرداری‌های این حوزه هشدار دادند تا وزیر ارتباطات که همستر کامبت را صرفا یک بازی خواند و به مردم توصیه کرد خیلی آن را جدی نگیرند و به آن دل نبندند.

آگهی‌های خرید و فروش اکانت همستر کامبت

ابتدا تصور می‌شد که رویای پولدار شدن با همستر کامبت، صرفا به تپ کردن روی نمایشگر گوشی و جمع‌آوری سکه‌ها محدود باشد؛ اما حالا روش‌های دیگری برای کسب درآمد از این بازی مطرح شده است.

آگهی‌های خرید و فروش اکانت همستر در دیوار و دیگر پلتفرم‌ها در واقع همین روش جدید هستند و به‌نظر می‌رسد که منتشرکنندگان آن‌ها امیدوارند بتوانند عده‌ای را ترغیب به خرید اکانت همستر در ازای وعده ارزشمند شدن سکه‌ها در آینده کنند. این آگهی‌ها البته صرفا محدود به دیوار نیستند و در پلتفرم‌های دیگری مانند اینستاگرام، تلگرام و شیپور نیز دیده می‌شوند.

آگهی فروش اکانت همستر کامبت آگهی فروش اکانت همستر کامبت

متن برخی از این آگهی‌ها بسیار شگفت‌آور است و نشان می‌دهد که منتشرکنندگان آن‌ها رویای یک شبه پولدار شدن با همستر را باور کرده‌اند. البته بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از این آگهی‌ها به هیچ سرانجامی هم نرسیده‌اند و نشردهندگان آن‌ها صرفا در حال رویابافی هستند.

نکته حائز اهمیت دیگر درباره آگهی‌های خرید و فروش اکانت همستر این‌که به‌نظر می‌رسد عمده منتشرکنندگان آن‌ها در گروه سنی زیر 15 سال باشند؛ چرا که عمده موارد رصد شده در اینستاگرام، تلگرام و حتی پیامرسان‌های بومی در گروه‌ها و کانال‌هایی با اعضای عموما نوجوان و جوان منتشر شده‌اند. از طرفی، متونی که برای آگهی‌ها در پلتفرم‌هایی مانند دیوار و شیپور نوشته شده نیز متونی شدیدا رویایی و شگفت‌آور است که حکایت از خیالبافی نگارنده‌شان دارد.

همه این‌ها در حالی است که بازی تلگرامی همستر کامبت هنوز هیچ ارزش بالقوه‌ای ندارد و مشخص نیست که آیا در آینده هم به ارزشی می‌رسد یا خیر. از سویی درباره جمع‌آوری سکه‌ها در این بازی نیز ابهامات زیادی وجود دارد و مشخص نیست که در نهایت نحوه ارزش‌گذاری این ارز و تقسیم واحدهای آن چگونه خواهد بود.

با وجود این مسائل، تجربه نات کوین سبب شده تا عموم افراد به انگیزه کسب ثروت باد آورده از یک بازی تلگرامی، به جمع همستربازها بپیوندند و شروع به تپ کردن کنند. وضعیت اقتصادی ناامیدکننده کشور، فقدان یک دورنمای امیدوارکننده مالی و کاری و چالش‌های کسب درآمد در کشور نیز عامل مضاعفی شده تا سودجویان زیادی به اندیشه سوءاستفاده از دستاویزی مانند همستر کامبت برای کلاهبرداری و کسب درآمد بیفتند.

معاوضه همستر کامبت با خودرو و خانه

علاوه بر قیمت‌گذاری اکانت‌های همستر برای فروش، در بین آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های آنلاین، مواردی با محتوای تعویض اکانت همستر با خودرو، زمین یا مسکن نیز دیده می‌شود.

آگهی‌های معاوضه یا فروش اکانت همستر کامبت آگهی‌های معاوضه یا فروش اکانت همستر کامبت

مثلا یک آگهی‌دهنده اعلام کرده که اکانت همستر خود را فقط با اتوبوس‌های اسکانیا معاوضه می‌کند. بخش عمده آگهی‌ها اما آنقدر گران‌قیمت نیستند و در بازه 15 تا 50 میلیون تومانی قرار دارند. از نظر پراکندگی جغرافیایی نیز نظم خاصی در آگهی‌های منتشر شده قابل تشخیص نیست و از تهران و کلان‌شهرها که بگذریم، تقریبا عموم شهرستان‌ها را شامل می‌شود.

آگهی‌دهندگان مدعی هستند که حاضرند در ازای معامله مد نظرشان، گوشی خود را به‌همراه اکانت تلگرام آن تحویل خریدار دهند. البته قیمت این آگهی‌ها بالاتر است و از 100 میلیون تومان شروع می‌شود و تا 1 میلیارد تومان هم می‌رسد.

از دست ندهید:
خبر بد برای فعالان حوزه ارز دیجیتال در ایران آیا همستر کامبت در گوشی های آیفون مسدود می‌شود؟ اپل بسیاری از بازی های تلگرامی را در آیفون مسدود کرد؛ مشکل اپل با ایردراپ ها چیست؟ آیا قیمت نات کوین به زودی ۱ دلار می‌شود؟

نظر شما