شناسهٔ خبر: 67259425 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

واکنش نمایندگان به سخنان «ظریف»

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات روز گذشته وزیرسابق خارجه تاکید کردند که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران از افتخارات مجلس یازدهم است.

صاحب‌خبر -

ظهر روز سه شنبه ۲۹ خرداد محمدجواد ظریف وزیر سابق خارجه به عنوان مشاور مسعود پزشکیان کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در «میزگرد سیاسی» حضور پیدا کرد.

در این جلسه، ظریف اظهاراتی درباره برجام و قانون اقدام راهبردی مطرح کرد از جمله اینکه «برجام اجازه نمی‌داد آمریکا تحریم‌ جدیدی بیاورد» و «بایدن قرار بود به برجام برگردد اما اسرائیل و قانون راهبردی مجلس ما مانع برگشت بایدن به برجام شد.»

در واکنش به اظهارات ظریف، تعدادی از نمایندگان مجلس مطالبی در صفحات شخصی خود در شبکه مجازی «ایکس» منتشر کردند که در زیر می خوانید:

فتح الله توسلی نماینده کبودر آهنگ

«قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران از افتخارات مجلس یازدهم است؛ افرادی برای منافع زودگذر تلاش نکنند منافع ملی و بلند مدت را هدف قرار دهند. حافظه تاریخ دائمی است و عملکردها روشن است.»

مجتبی یوسفی نماینده اهواز

«آن زمانی که باید در عرصه های جهانی صدای رسای ایران و ایرانی باشید، با دیپلماسی لبخند، هرآنچه از داشته های هسته ای و امنیتی بود را هدیه دادید رفت. امروز صدای بلند شما برای حمایت از کاندید محبوب‌تان، زخم های ۸ ساله دولت شما را تازه کرد.»

بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار

«ظریف دچار رفتاری پارادوکسیکال است. از طرفی برجام را فتح الفتوح می‌داند و از طرف دیگر موفقیت و اجرای آن را تابعی از انتخاب مردم آمریکا (ترامپ یا بایدن)می داند.‌ این همان نکته ظریفی است که منتقدان ظریف به درستی مطرح می کنند.»

ابراهیم رضایی نماینده ‌دشتستان

«هم میگه بایدن پیچ فروش نفت را شل کرد و هم میگه در سه سال اخیر هزار تحریم جدید شده‌ایم! برای تبرئه خودش حتی حاضره بایدن رو هم بزک کنه.»

ادامه دارد...

 

نظر شما