شناسهٔ خبر: 67259002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز خرید تضمینی جو در کردستان از اول تیر، تعیین ۹ مرکز خرید

سنندج- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: خرید تضمینی جو از اول تیرماه امسال آغاز می شود و ۹ مرکز خرید تضمینی این محصول در استان مشخص شده است.

صاحب‌خبر -

پیمان اسکندری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تولید جو در مزارع استان به حدود ۷۸ هزار تن در سال زراعی جاری برسد.

وی بیان کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان این محصول در استان، ۹ مرکز خرید تضمینی جو در شهرستان های استان راه اندازی شده و از اول تیر تا پایان مرداد ماه مراکز تعیین شده اقدام به خرید این محصول از کشاورزان می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: به دلیل پراکنش مزارع کاشت جو، در هشت شهرستان به همت شبکه تعاونی های روستایی مراکز خرید دایر خواهد شد.

اسکندری به مراکز خرید تضمینی جو در استان اشاره کرد و ادامه داد: شرکت تعاونی روستایی حسن آباد سنندج، انبار مرکز تحقیقات کشاورزی سقز برای شهرستان های سقز و بانه، مرکز اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی سروآباد برای شهرستان های مریوان و سروآباد و انبارهای اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی واقع در روستای رشید آباد شهرستان دیواندره از اول تیرماه آماده خرید تضمینی محصول جو از کشاورزان هستند.

وی اضافه کرد: شرکت تعاونی روستایی خورخوره در شهرستان بیجار، شرکت تعاونی روستایی بلبان آباد در شهرستان دهگلان، شرکت تعاونی تولید کامشگران و دزج در شهرستان قروه و شرکت تعاونی روستایی آزادی در شهرستان کامیاران برای خرید تضمینی جو مشخص شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهارکرد: کشاورزان جوکار می‌توانند در سطح استان در بازه زمانی مشخص شده محصول تولیدی خود را تحویل مراکز تعیین شده دهند.

نظر شما