شناسهٔ خبر: 67258944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرما در گرما، مصرف برق در ایلام را به مرز هشدار رساند

خبرگزاری صدا و سیما

مدیرعامل شرکت برق ایلام گفت: گرمای هوا و استفاده ۶۰ درصدی از وسایل سرمایشی، مصرف برق در استان را به مرز هشدار رسانده است.

صاحب‌خبر -
سرما در گرما، مصرف برق در ایلام را به مرز هشدار رساند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛  ولی الله ناصری با اشاره به رشد فزاینده مصرف برق اظهار کرد: این افزایش، معادل پیش‌بینی رشد مصرف ۵ ساله است و عمده این پدیده، مربوط به کولر‌های گازی به ویژه در مناطق معتدل شمالی استان است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام با بیان این که بیش از ۶۰ درصد مصرف استان مربوط به وسایل سرمایشی است، افزود: این در حالی است که در مناطق معتدل شمالی استان و شهر ایلام نیازی به کولر گازی ندارد و با استفاده از کولر آبی نیز می‌توان به دمای آسایش رسید.
وی به استفاده کنندگان از کولر‌های گازی در شمال استان هشدار داد و تأکید کرد: این مشترکین منتظر قبوض برق سنگین، تا مبلغ ۲ میلیون تومان باشند؛ در حالی که کولر آبی این مبلغ را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد.
ناصری به مشترکین مناطق گرم جنوب استان نیز توصیه کرد: با تنظیم دمای کولر گازی بر روی ۲۵ درجه مصرف برق آنها به شکل محسوسی کاهش پیدا خواهد کرد و این امر  علاوه بر کاهش مصرف برق در کاهش قبوض برق بهای مصرفی مشترکین نیز نقش بسزایی دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام توصیه کرد: با تنظیم دمای  کولر گازی بر روی ۲۵، استفاده از دور کند کولر آبی و نیز پرهیز از به مدار آوردن وسایل پر مصرف در ساعات پیک، به تأمین برق پایدار در تابستان امسال کمک کنند.
وی تشریح کرد: مشترکین با کاهش هر کیلو وات مصرف، نسبت به سال پایه ۱۴۰۰ می‌توانند تا سقف ۲۰۰۰ تومان پاداش دریافت کنند و از سویی با شرکت در پویش با انرژی از جوایز ارزنده این پویش بهره‌مند شوند.

نظر شما