شناسهٔ خبر: 67258903 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اینستکس تون خوب شد؟!

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

این گونه که آقای ظریف، روند اجرای برجام را تحریف می کند و دوباره در باغ سبز نشان می دهد؛

احتمالا ایشان نبوده و کس دیگری بود که می گفت بعد از ۲۰ ماه نمی توانیم حتی یک حساب بانکی در انگلیس افتتاح کنیم؛

فرد دیگری بود که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ دعوت شد، اما در بازگشت، به هواپیمای او به بهانه تحریم، بنزین ندادند و بالاخره به هر مکافاتی بود، با ورود وزارت دفاع آلمان، یک باک بنزین به هواپیمای حامل او دادند تا بتواند به تهران برگردد؛

احتمالا دولت دیگری غیر از روحانی در اوج ماه عسل برجام بود که معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور را نامزد نمایندگی ایران در سازمان ملل کردند، اما دولت اوباما او را با برچسب تروریسم مورد توهین قرار داد و حاضر نشد ویزا بدهد. (بدین ترتیب احترام پاسپورت ایرانی هم برگشت!)

احتمالا در دوره مدیریت دولت و وزیر خارجه دیگری بود که تحریم های ویزا (تهدید بازرگانان سفر کننده به ایران)، سیسادا و آیسا را در دوره اجرای برجام و در دولت اوباما، به ناف شان بستند؛ اما آن دولت و وزیر خارجه، به جای مطالبه حقوق برجامی ایران، حاضر شد بر سر بسته های توهین آمیز موسوم به اس پی وی و اینستکس (فروش محدود نفت به طرف سوم، در ازای دریافت غذا و دارو از اروپا!) مذاکره کند و با این حال، طرف اروپایی همان تعهد را هم نپذیرد.

این در حالی است که حتی درباره کشورهای مورد تحریم که مذاکره نمی کنند و تسلیم زیاده خواهی غرب نمی شوند، غذا و دارو داتا از تحریم ها مستثناست.

احتمالا دولت دیگری بود که وزیر نفت و رئیس سازمان برنامه اش می گفتند (با وجود برجام) حتی یک قطره نفت هم نمی توانند فروشند.

سناتور تد کروز، احتمالا درباره کشور دیگری پرسید که چگونه توانسته فروش نفت را از ۳۰۰ هزار بشکه به ۲/۰۰۰/۰۰۰ بشکه افزایش دهد و وزیر خارجه آمریکا هم درباره کشور دیگری پاسخ داد: آنها سخت تلاش می کنند. ۶۰۰ تحریم جدید وضع شد، اما آن‌ها مصمم‌اند و برای دور زدن تحریم ها هر کاری که می توانند، انجام می دهند.

نظر شما