شناسهٔ خبر: 67258597 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۲۰ درصدی صادرات میوه‌های ممتاز نسبت به سال قبل

نایب رئیس اتحادیه باغداران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و فراوانی آب، صادرات میوه‌های ممتاز ناشی از ارتقای کیفیت ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

مجتبی شادلو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: گرچه در فصل بهار با برخی عوامل طبیعی نظیر سیل و تگرگ در برخی مناطق روبرو بودیم، اما در کل به سبب فراوانی آب، شرایط تولید متعادل است.

به گفته او، با توجه به شرایط مساعد اقلیمی برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید محصولات باغی نسبت به مدت مشابه سال قبل حداقل ۲۰ درصد افزایش یابد. از این رو امیدواریم که در باقی مانده فصل برداشت با عوامل طبیعی به شکل طوفان‌های شدید و تگرگ روبرو نباشیم.

شادلو وضعیت تولید محصولات باغی از لحاظ کمیت و کیفیت را مساعد ارزیابی کرد و افزود: امسال کیفیت محصولات درجه یک و ممتاز بدلیل فراوانی آب ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد، درحالیکه اگر شرایط آب در کشور مناسب نباشد، محصولات ممتاز کمتری داریم که این امر بر صادرات اثر می‌گذارد.

نایب رئیس اتحادیه باغداران ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد تولید مازاد بر نیاز کشور، ظرفیت حداقل ۵۰ درصدی صادرات محصولات باغی به بازار‌های هدف داریم که در صورت نادیده گرفته شدن علاوه بر ضرر و زیان باغدار، تولید دچار چالش می‌شود.

او گفت: طبق روال همه ساله در فصل بهار دشواری در بازار میوه داریم به طوریکه میوه‌های ذخیره شده در انبار‌ها روبه پایان است و میوه‌های نوبرانه در حدی نیست که جوابگوی نیاز بازار باشد، از این رو  قیمت با نوساناتی روبروست که با ورود به تیرماه و افزایش عرضه  میوه‌های نوبرانه بازار متعادل می‌شود.

خبرنگار: آزاده محبی

نظر شما