شناسهٔ خبر: 67258584 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

اعلام آمادگی مجموعه فاوای استان برای برگزاری انتخابات امن و پایدار | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

با حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، سومین جلسه شورای راهبری مدیریت ارتباطات و فناواری اطلاعات استان اردبیل برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، با حضور شهریار سرداری، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان؛ افشین سیدی، مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری اردبیل؛ مدیرکل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی منطقه آذر؛ مدیر امور شعب پست بانک اردبیل و نمایندگان سایر ادارات و اپراتورهای عضو شورا،  سومین جلسه شورای راهبری مدیریت ارتباطات و فناواری اطلاعات استان اردبیل در محل سالن جلسات اداره‌کل فاوای استان اردبیل برگزار شد.
سرداری با اشاره به موفقیت 99درصدی احراز هویت آنلاین در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سال گذشته، گفت: مجموعه فاوای استان با فراهم کردن زیرساخت های لازم وپایش شعب اخذ رای و رفع موانع احتمالی آمادگی لازم را جهت برگزاری انتخابات الکترونیکی امن و پایدار را دارد.
وی افزود: در راستای حفظ امنیت انتخابات گروه های گشت از مسیرهای فیبرنوری توسط همکاران اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت استان اردبیل و بهره مندی از ظرفیت نیروهای نظامی و انتظامی تشکیل شده است.
مدیرکل ارتباطات استان اردبیل تصریح کرد: با مکاتبات انجام شده با دستگاه های اجرایی ذیربط مقرر شده است که از 6 تا9 تیرماه از حفاری در مسیرهای فیبرنوری ممانعت به عمل آورند. همچنین با شرکت توزیع برق استان هماهنگی شده است تا برق مراکز حساس و پایانه های فیبرنوری در ایام انتخابات قطع نشود.
وی با بیان اینکه تا کنون 65 کیلومتر حفاری و 95کیلومتر داکت گذاری فیبرنوری در شهر اردبیل اجرا شده است، افزود: پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها(fttx) با سرعت مطلوبی در حال اجرا است که در صورت همکاری ارگان های مرتبط و مردم، امیدواریم که همزمان با هفته دولت به بهره برداری برسد.
سرداری با اشاره به اجرای طرح ملی جی نف که به عنوان یک پروژه اساسی و مهم در سطح کشور، گفت: این پروژه در استان اردبیل از روند اجرایی خوبی برخوردار نبوده و انتظار داریم که شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها و سایر سازمان های ذیربط با همکاری های لازم در پیشبرد این طرح نقش خود را ایفا کنند. 
وی افزود:  البته شورای اسلامی شهر اردبیل اعتبار قابل توجهی را به اجرای طرح جی نف در اردبیل اختصاص داه است که امیدواریم با پیگیری های اداره کل پست استان ضمن تخصیص این اعتبار، روند اجرایی این طرح تسریع شود.   

نظر شما