شناسهٔ خبر: 67258453 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مجموعه مقالات «زیارت در ادیان» منتشر شد

به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، مجموعه مقالات «زیارت در ادیان» منتشر و روانه بازار نشر شد.

صاحب‌خبر -
مجموعه مقالات «زیارت در ادیان» منتشر شد
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، در مجموعه مقالات «زیارت در ادیان» که در دو بخش کلی زیارت در ادیان ابراهیمی و زیارت در ادیان غیرابراهیمی تنظیم شده است، ۱۳ مقاله گزینش و به زبان فارسی ترجمه شده است. 
 
در این مجموعه به مفهوم زیارت در ادیان، آیین‌ها و مناسک مربوط به زیارت، زیارتگاه ها، پیوند میان زیارت و مقوله گردشگری، رویکرد‌های روان‌شناختی و جامعه‌شناختی، سیر تحول قداست یافتگی یک مکان زیارتی، مطالعه کمی و کیفی زیات با استفاده از مشاهده و مصاحبه با زائران و نیز رهیافت مقایسه‌ای، پرداخته شده است.
 
 با توجه به اینکه نویسندگان این مقاله‌ها هر کدام به یک سنت فکری در باب موضوع زیارت تعلق دارند و سبک و شیوه نگارش آنها متفاوت است، مترجم در ترجمه آنها به زبان فارسی سعی کرده است به شاکله اصلی متن مقالات وفادار بوده و ترجمه‌ای یک دست ارائه شود.
 
 «سهیم شدن در فضای قدسی، مکان‌های مقدس مسیحیان، یهودیان و مسلمانان در اورشلیم»، «انگیزه‌های دیدار از اورشلیم، سانتیاگو دکامپوستلا و فاتیما به عنوان مقاصد مقدس، رهیافتی نسلی»، «چه چیزی شیعیان را به زیارت ناامن سوق می‌دهد؟»، «جستاری در زیارت یهودیان در سرزمین‌های اشغالی» و «گردشگری زیارت در یهودیت معاصر؛ شکل‌ها و الگو‌های توسعه»، برخی از عناوین این مقالات بوده که توسط نویسندگان مختلف نوشته شده است.
 
 این اثر توسط محمد حسین محمدپور، ترجمه فارسی شده و نیما تقوی کار طراحی جلد و علی کازرونی زند نیز ویراستاری این اثر را بر عهده داشته است.
 
اثر حاضر در شمارگان هزار نسخه، در قطع وزیری و در ۳۶۳ صفحه تهیه و تدوین شده و با قیمت ۱۸۰ هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نظر شما