شناسهٔ خبر: 67258362 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طالبان: به هیچ کشوری برای بازگشایی سفارتش التماس نمی‌کنیم

سخنگوی طالبان با اظهار اینکه هیچ مانعی برای فعال شدن سفارتخانه‌ها در افغانستان وجود ندارد، تصریح کرد کابل به هیچ کشوری برای بازگشایی سفارتش التماس نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در یک پیام ویدیویی تأکید کرد هیچ مانعی برای بازگشایی سفارتخانه‌های کشورها در کابل وجود ندارد و هر کشوری که خواسته باشد می‌تواند سفارت خود را در کابل فعال کند و از راه‌های دیپلماتیک با هیئت حاکمه افغانستان در تماس باشد.

مجاهد همچنین اظهار داشت در حال حاضر بیش از 16 سفارتخانه در کابل فعال است و امنیت آنها نیز تأمین است.

سخنگوی طالبان تصریح کرد: بازکردن سفارت‌ها مربوط به تصمیم خود کشورهاست. افغانستان به کسی در این راستا التماس نمی‌کند. اگر آن‌ها بخواهند سفارت‌شان فعال باشد، افغانستان هیچ مانعی ندارد و امنیت هم تأمین است. فعلاً سفارت‌خانه‌های بیش از 16 کشور در کابل فعال است و هیچ مشکلی ندارند.

وی تأکید کرد هیئت حاکمه افغانستان خواستار تعامل نیک با همه کشورها است و کشورهای منطقه و جهان می‌توانند به‌جای گزینه‌های فشار، راه تعامل را با افغانستان به پیش گیرند.

مجاهد افزود: چیزی را که ما به نام فشار یا اعمال فشار می‌بینیم یا می‌شنویم، چیزهای است که به هدف نمی‌رسد. تا به حال هم نرسیده و از این به بعد هم نمی‌رسد. مردم افغانستان تسلیم فشار نمی‌شوند و نیستند. بهتر است تفاهم باشد، بهتر است تعامل باشد.

اگرچه تاکنون کشوری حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است، اما کشورهای زیادی با هیئت حاکمه افغانستان تعامل دارند و 38 نمایندگی سیاسی افغانستان در خارج این کشور توسط وزارت خارجه طالبان رهبری می‌شود.

انتهای پیام/.

نظر شما