شناسهٔ خبر: 67258320 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهرهای اندیشه و بندر دیر

در ادامه پروژه توسعه فیبرنوری ایرانسل در شهرهای مختلف کشور، عملیات اجرایی این پروژه در شهرهای اندیشه و بندر دیر، آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) ایرانسل در شهر اندیشه از استان تهران و شهر بندر دیر از استان بوشهر، آغاز به کار کرد تا در مجموع، پروژه‌های توسعه فیبرنوری ایرانسل در ۶۱ شهر واگذار شده به ایرانسل در برنامه وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، در حال تکمیل باشد.

فیبرنوری | ایرانسل

بر همین اساس، پروژه‌های فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) ایرانسل در شهر اندیشه با اعتباری بالغ بر ۵۲۵ میلیارد ریال و به طول ۴۵ کیلومتر و در شهر بندر دیر، با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال و به طول ۱۸ کیلومتر، آغاز شده است. پس از طی عملیات حفاری و سایر مراحل عملیات اجرایی، مردم و کسب‌وکارها می‌توانند با ارائه درخواست، از اینترنت پرسرعت فیبرنوری ایرانسل در شهرهای اندیشه و بندر دیر، بهره‌مند شوند. این میزان فیبرکشی در این دو شهر، جمعیتی بالغ بر ۳۵ هزار و ۶۰۰ خانوار را در شهر اندیشه و ۱۳ هزار و ۲۰۰ خانوار را در بندر دیر، تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می‌دهد.

فیبرنوری | ایرانسل

پیش از این و در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبر نوری ایرانسل، طی مراسمی توسط رئیس‌جمهوری وقت افتتاح شد. در این مراسم، سرویس اینترنت فیبر نوری که به عنوان سرویس «فیبر به منازل و کسب‌وکارها (FTTx)» شناخته می‌شود، در قالب «طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها» به بهره‌برداری رسید و بابل در استان مازندران، به عنوان نخستین شهر، این سرویس ایرانسل را دریافت کرد. همچنین در ۲۶ بهمن ۱۴۰۲، پوشش اینترنت پرسرعت فیبرنوری ایرانسل برای منازل و کسب‌وکارها (FTTx) در شهر بابل در استان مازندران، با حضور وزیر ارتباطات، تکمیل شد.

فیبرنوری | ایرانسل

ایرانسل در مرداد ۱۴۰۲ نیز، موافقت‌نامه پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را از وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات دریافت کرد. با دریافت این پروانه، ایرانسل رسماً به جمع ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) و سایر خدمات ارتباطی موضوع مصوبه فوق، پیوست. پروژه‌های توسعه فیبرنوری ایرانسل در مجموع در ۶۱ شهر کشور از جمله ماهدشت، کمال شهر و محمد شهر از استان البرز، تبریز از استان آذربایجان شرقی، بوکان، ماکو، مهاباد و میاندوآب از استان آذربایجان غربی، بندر دیر، خورموج، برازجان و گناوه از استان بوشهر، چهاردانگه، گلستان، اندیشه، شهریار، کهریزک، شاهدشهر، فردوسیه و صباشهر از استان تهران، سبزوار از استان خراسان رضوی، شاهرود، دامغان، سمنان، گرمسار، میامی و مهدی‌شهر از استان سمنان، شیراز، صدرا، مرودشت، اقلید، جهرم، داراب، فسا و نورآباد ممسنی از استان فارس، بابل، جویبار و قائم‌شهر از استان مازندران، اراک و خمین از استان مرکزی، خمینی‌شهر، داران و نجف‌آباد از استان اصفهان، آبادان، خرمشهر، کوت عبدالله از استان خوزستان، قیدار، خرمدره و زنجان از استان زنجان، الوند، محمدیه، آبیک، بوئین‌زهرا و اقبالیه از استان قزوین، یاسوج، دهدشت، دوگنبدان و چرام از استان کهگیلویه و بویراحمد، خرم‌آباد از استان لرستان و ابوموسی و بستک از استان هرمزگان، ادامه دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما