شناسهٔ خبر: 67258311 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

قیمت طلا چند هزار دلاری شد؟

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد افزایش، ۲۳۳۰ دلار و ۶۷ سنت معامله می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت طلا در روز سه‌شنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا افزایش یافت. طبق این اطلاعات، هزینه‌کرد مصرف کنندگان به خاطر گزارش خرده فروشی پایین‌تر از حد انتظار کاهش یافته است. بدین ترتیب احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش می‌یابد.

به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد افزایش، ۲۳۳۰ دلار و ۶۷ سنت معامله می‌شود. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۰۸ درصدی، به ۲۳۴۵ دلار رسیده است.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد خرده فروشی در این کشور در ماه مه نسبت به آوریل افزایش یافته اما کمتر از حد انتظار بوده است. حالا سرمایه‌گذاران بیش از پیش نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو امیدوارند. این در حالی است که مقامات این بانک در آخرین اجلاس خود اعلام کردند سیاست‌های مالی درستی در پیش گرفته‌اند.

علاوه بر این اطلاعات اقتصادی، مقامات فدرال رزرو دیروز در پایگاه‌های خبری مختلف سخن گفتند. جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت اگر نرخ تورم به سمت هدف دو درصد بانک مرکزی پیش رو، نرخ بهره به تدریج پایین می‌آید. پاسخ به احتمال پایین آمدن نرخ بهره در ماه سپتامبر گفت:«به نظر می‌رسد همه چیز در مسیر درستی پیش می‌رود».

توماس بارکین رئیس فدرال رزرو ریچموند محتاطانه سخن گفت و از لزوم دریافت اطلاعات بیشتر خبر داد. سوزان کالینز رئیس فدرال رزرو بوستون هم گفت تنها یک گزارش کاهش تورم کافی نیست و زمان پایین آمدن نرخ بهره فرا نرسیده است.

در حالی که اکثر مقامات بانک مرکزی آمریکا موضع بی‌طرفانه‌ای اتخاذ کرده‌اند، اما پایین آمدن سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌دار آمریکا احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را بالا برده است.

کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

شاخص دلار ۰.۰۵ درصد کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۱ کاهش به ۲۹ دلار و ۵۶ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۱۳ درصدی ۹۷۷ دلار و ۹۷ سنت معامله می‌شود.

نظر شما