شناسهٔ خبر: 67241096 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

قیمت جهانی طلا امروز 29 خرداد 1403

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد افزایش به ۲۳۲۴ دلار و ۱۴ سنت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز سه‌شنبه به دنبال کاهش سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته است. شرکت‌کنندگان بازار منتظر اطلاعات و اظهار نظرهای مقامات فدرال رزرو آمریکا برای مشخص شدن مسیر کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور هستند.


قیمت هر اونس طلا امروز با 0.22 درصد افزایش به 2324 دلار و 14 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.40 درصدی به 2338 دلار و 30 سنت رسیده است.


سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا کاهش یافته و طلا را و خرید طلا را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر کرده است. شاخص دلار هم تغییری نداشته است.

 

تحلیلگران عقیده دارند بازارها منتظر یک محرک برای تکان دادن طلا هستند. برای مثال اگر خرده فروشی در آمریکا کاهش یافته باشد، طلا می‌تواند به رکورد 2350 دلار برسد.

اطلاعات خرده فروشی در آمریکا امروز منتشر می‌شود. اطلاعات مربوط به تقاضای بیمه بیکاری در روز پنجشنبه و شاخص مدیران خرید در روز جمعه اعلام خواهد شد.
تعدادی از مقامات فدرال رزرو آمریکا قرار است امروز سخنرانی داشته باشند، از جمله رئیس فدرال رزرو شیکاگو و ریچموند.


تاجران 76 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در ماه نوامبر پایین بیاید. کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.


در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.56 درصد افزایش به 29 دلار و 56 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.52 درصدی 977 دلار و 65 سنت معامله می‌شود./ تسنیم

نظر شما