شناسهٔ خبر: 67258289 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یک مسوول در برق منطقه ای گیلان:

فاز اول نیروگاه رضوانشهر آماده بهره برداری است

رشت- مجری طرح تولید پراکنده معاونت طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: فاز اول نیروگاه مولد مقیاس کوچک رضوانشهر با ظرفیت ۲.۱ مگاوات آماده بهره برداری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسن والی مجری صبح چهارشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار کرد: نیروگاه مولد مقیاس کوچک رضوانشهر با ظرفیت ۲.۱ مگاوات با هدف تزریق برق تولید شده به شبکه سراسری برق، آماده بهره برداری است.

مجری طرح تولید پراکنده با بیان نقش مهم و حیاتی نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک در استراتژی‌های توسعه انرژی پایدار، گفت: ظرفیت کلی نیروگاه، ۵ مگاوات است و امیدواریم در فاز بعدی و در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری از تمامی ظرفیت نیروگاه باشیم.

والی با اشاره به نامگذاری سال جدید به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: شرکت برق منطقه‌ای گیلان آماده استقبال از سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در خصوص احداث نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک می‌باشد و از هیچ تلاشی جهت بستر سازی مناسب، تسهیل گری و رفع موانع در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

مجری طرح تولید پراکنده در خصوص نیروگاه مولد مقیاس کوچک رضوانشهر گفت: این نیروگاه بر اساس قرارداد شرکت برق منطقه‌ای گیلان با شرکت نیروسازان رضوان در قالب انعقاد قرارداد تضمینی خرید برق، احداث شده است.

وی ادامه داد: در دوره ۵ ساله تضمینی، برق تولیدی نیروگاه به صورت تضمینی خریداری خواهد شد و در دوره ۵ ساله بهره برداری تجاری نیز بر اساس مصوبات هیأت تنظیم بازار، نسبت به خرید برق تولید نیروگاه اقدام خواهد شد.

والی گفت: برای احداث این نیروگاه تا کنون حدود ۶۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده که برای تعداد ۸ نفر از نیروهای تحصیل کرده استان اشتغالزایی دائم ایجاد شده است.

گفتنی است که اقتصادی بودن سرمایه گذاری، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش تلفات، عدم نیاز به سرمایه گذاری کلان توسط بخش دولتی از طریق جذب مشارکت‌های مردمی، تأمین انرژی با ضریب حفاظتی بالا (پدافند غیر عامل)، تولید برق با راندمان بالا، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و عدم نیاز به احداث خطوط از جمله اصلی ترین و مهمترین مزایای نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک می‌باشد.

نظر شما