شناسهٔ خبر: 67258209 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک در شرق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در شرق کشور و احتمال خیزش گردوخاک در این نواحی خبر داد.

صاحب‌خبر -

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: امروز چهارشنبه ۳۰ خردادماه در آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل و بخش‌هایی از زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران، مرکزی، همدان و غرب اصفهان و شرق کردستان گاهی رگبار و رعدوبرق و همین‌طور وزش باد رخ خواهد داد.

وی در ادامه افزود: این در حالی است که در مناطقی از شمال غرب کشور احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

رفیعی اظهار کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه برای شمال غرب کشور و استان‌هایی که در دامنه‌های البرز مرکزی واقع شده‌اند و بخش‌هایی از مرکز و خراسان شمالی بارش‌های به شکل رگبارهای پراکنده، همراه با وزش باد رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: در روز شنبه نیز مجدداً بخش‌هایی از شمال غرب و استان‌هایی که در دامنه‌های البرز مرکزی واقع شده‌اند و بخش‌هایی از شمال شرق این رگبارهای پراکنده را تجربه خواهند کرد.

وی افزود: این بارش‌ها تا روز یکشنبه هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت و باز هم در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی که به شکل پراکنده رخ خواهد داد.

رفیعی همچنین توضیح داد: طی امروز و فردا در شمال شرق و شرق کشور و همین‌طور جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز و از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده در نوار شرقی کشور در برخی از ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: آب‌های شرقی دریای عمان نیز برای ۳ روز آینده مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود که در پی آن افزایش ارتفاع موج، محدودیت‌هایی را برای انجام فعالیت‌های دریایی ایجاد خواهد کرد.

وزش باد و گردوخاک در تهران از بعدازظهر امروز

رفیعی همچنین در خصوص وضعیت جوی تهران نیز توضیح داد: تهران نیز امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری خواهد داشت که در برخی از ساعات افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق برای استان پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ساعاتی از بعدازظهر نیز وزش باد و گردوخاک در تهران پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دما نیز امروز در تهران به ۳۴ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

نظر شما