شناسهٔ خبر: 67258159 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

ترامپ: بایدن آمریکا را در صحنه جهانی تحقیر می‌کند

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان سخنرانی خود در ویسکانسین گفت، جو بایدن با رفتارهای خود در جریان رویدادهایی مانند نشست گروه هفت در ایتالیا در هفته گذشته، ایالات متحده را در صحنه جهانی تحقیر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از خبرآنلاین در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که نوامبر برگزار می‌شود، گاف‌های کلامی و رفتارهای عجیب نامزدهای انتخاباتی بیش از پیش در کانون توجه قرار گرفته است. سن و سال بالای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و موج گاف‌های اخیر این پیرمرد ۸۱ ساله، نگرانی‌های زیادی را در میان رای‌دهندگان و کارشناسان آمریکایی برای حضور دوباره او در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ ایجاد کرده است.

به نقل از ایسنا در تازه‌ترین مورد، جو بایدن در اجلاس سران گروه هفت در ایتالیا هنگامی که دیگر رهبران جهان در حال تماشای نمایش چتربازی بودند، سرگردان مانده بود و از سایرین دور می‌شد و در جهت مخالف دست خود را بالا ‌آورد. سپس رئیس‌جمهور فرانسه متوجه گیجی بایدن می‌شود و بعد نخست‌وزیر ایتالیا او را متوجه نمایش می‌کند و بایدن را به سمت خودشان می‌چرخاند.

ترامپ روز سه‌شنبه گفت: «جو بایدن کشور ما را در صحنه جهانی تحقیر می‌کند. او در اروپا در نشست جی۷ سرگردان شد... به نظر می‌رسید او نمی‌دانست در کدام جهنمی است، اما در حقیقت او واقعا نمی‌دانست کجاست.»

دونالد ترامپ همچنین از تعامل بین بایدن و پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان و همچنین از رفتار بایدن در جشن روز آزادی و یک رویداد مبارزات انتخاباتی در کنار باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا انتقاد کرد.

در مورد دیگر از حالات عجیب بایدن، صورت و بدن او در یک گردهمایی جمع‌آوری کمک مالی در لس‌آنجلس برای لحظاتی خشک شد و او مات و مبهوت ماند و چند ثانیه در برابر شرکت‌کنندگان خشکش زد و خیره به جمعیت نگاه می‌کرد.

اما یکی از نمایندگان کاخ سفید گزارش‌های مربوط به حالت عجیب بایدن در این مراسم را، به این ‌عنوان که «جعلی» و «دروغ» است، رد کرد و توضیح داد که این رفتار او صرفا واکنشی به چند ثانیه تشویق از سوی حضار بوده است!

این اتفاق تنها یک هفته پس از آن روی داد که رئیس‌جمهور آمریکا در جشن کاخ سفید در حالی‌که در کنار کامالا هریس، معاونش ایستاده بود، خشکش زده و کاملا بدون حرکت و بی‌تفاوت به مقابل خیره ماند. بایدن مسن‌ترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده است و در پایان دوره دوم احتمالی ریاست جمهوری، ۸۶ ساله خواهد شد.

در اوایل این ماه، نظرسنجی «راسموسن ریپورتز» نشان داد که ۵۷ درصد از رای‌دهندگان احتمالی ایالات متحده معتقدند که هوشیاری بایدن در حال کاهش است. در همین حال سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ گفت دشمنان ایالات متحده در حال طرح‌ریزی هستند که چگونه از افت شناختی بایدن استفاده کنند.

 

نظر شما