شناسهٔ خبر: 67257984 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

هواشناسی ۳۰ خرداد؛ آغاز بارش‌های شدید در این ۷ استان تا یکشنبه

تحریریه جهان صنعت نیوز

هواشناسی با صدور هشدار نارنجی بارش‌های شدید محلی در ۷ استان، از افزایش ابر، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد در ۱۳ استان تا یکشنبه آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

پیش‌بینی به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال آذربایجان غربی، برخی مناطق استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران، همدان، مرکزی، غرب اصفهان و شرق کردستان افزایش ابر، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد. همچنین امروز در برخی مناطق شمال غرب بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

فردا و روز جمعه در شمال غرب رگبار پراکنده و در استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی، بخش‌هایی از مرکز و خراسان شمالی و روز شنبه هفته آینده در برخی مناطق شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و بخش‌هایی از شمال شرق افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه آینده در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده روی می‌دهد.

امروز و فردا در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و از روز جمعه تا یکشنبه در نوار شرقی کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی شده است. طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

زمان پایان: اواخر وقت پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۳۱

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای در محدوده ۲۲ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۵ متر در نواحی شرقی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان.

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۳۰ و پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۳۱: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و نواحی شرقی خلیج فارس و نواحی غربی دریای عمان.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی ،اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌ سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی

توصیه هواشناسی: منع شنا، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۳۰

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۳۰: ارتفاعات استان‌های اردبیل، مازندران، البرز، قزوین، تهران و زنجان، ارتفاعات شمال غرب سمنان.

اثر مخاطره: جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه هواشناسی: احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم‌اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع.

 

تسنیم

نظر شما