شناسهٔ خبر: 67257895 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اینانلو خبر داد؛

ایجاد کارگروه ویژه دارو و تجهیزات پزشکی کشورهای بریکس

حبیب احسنی پور

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو، از ایجاد کارگروه ویژه رگولاتوری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بین اعضای سازمان بریکس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا اینانلو، با اشاره به برگزاری نشست اعضای سازمان بریکس، گفت: جمهوری اسلامی ایران عضو سازمان بریکس بوده و یکی از موضوعات همکاری این سازمان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است.

وی افزود: رئیس دوره‌ای بریکس در سال ۲۰۲۴ روسیه است که نشستی را با حضور رگولاتورهای محصولات پزشکی که شامل دارو و تجهیزات پزشکی نیز می‌شود ترتیب داده و در آن به محورهای مشخصی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی پرداخته شد.

اینانلو با بیان اینکه به منظور یکپارچه کردن دیدگاه‌ها و استانداردها در حوزه بازرسی GMP و مباحث بازرسی آنلاین مشترک بین کشورها مطرح و مورد گفت‌وگو قرار گرفت، گفت: یکی دیگر از محورهای مورد بحث، مشارکت و همکاری در زمینه مقابله با داروها و تجهیزات پزشکی با استانداردهای پایین و تقلبی بود که کشورهای مختلف دیدگاه‌ها و روش‌های خود را ارائه دادند.

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در این نشست پیشنهاد ایجاد انجمن رگولاتورهای دارویی و تجهیزات پزشکی حوزه کشورهای بریکس نیز مطرح و کشورها نقطه نظرات خود را اعلام کرده و مقرر شد کارگروه ویژه‌ای برای این موضوع تشکیل شود تا در آن استانداردها، قوانین و مقررات، لوازم و رویه‌های لازم به اشتراک گذاشته شود.

نظر شما