شناسهٔ خبر: 67257823 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اعلام دستورالعمل تکمیل ظرفیت آزمون پذیرش فوق تخصصی

دستورالعمل تکمیل ظرفیت چهل‌ویکمین دوره آزمون پذیرش فوق تخصصی سال ١٤٠٣ از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دستورالعمل تکمیل ظرفیت چهل‌ویکمین دوره آزمون پذیرش فوق تخصصی سال ١٤٠٣ مورخ یکم تیر ۱۴۰۳ در راستای تأمین نیروی انسانی فوق تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی در نظر دارد مراحل تکمیل ظرفیت چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی را با رعایت مفاد ذیل و از بین افراد واجد شرایط به انجام برساند.

«* افراد واجد شرایط شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت:

عدم اشتغال به تحصیل در یکی از رشته‌های فوق تخصصی پزشکی و دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) و PhD

دارندگان مدرک دانشنامه فوق تخصصی و قبول شدگان آزمون نهایی و گواهینامه فوق تخصصی در یکی از رشته‌های پزشکی بالینی مجاز به شرکت مجدد در آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی نمی‌باشند.

داوطلبانی که در چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی شرکت کرده و پذیرفته نشده‌اند.

کلیه دارندگان مدرک دانشنامه تخصصی در رشته‌های پیش‌نیاز بیماری‌های داخلی، کودکان، بیهوشی، روان‌پزشکی و جراحی عمومی که تعهدات موضوعه ضریب K ایشان به اتمام رسیده و یا حداکثر در تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ به پایان برسانند.

داوطلبانی که در حال انجام خدمت وظیفه عمومی می‌باشند در صورت ارائه گواهی مبنی بر اینکه مدت خدمت سربازی آنان تا تاریخ ٣١ شهریورماه سال ١٤٠٣ به اتمام می‌رسد مجاز به شرکت در آزمون پذیرش دستیار خواهند بود.(به استثنا پذیرفته شدگان سهمیه بومی مناطق محروم موضوع قانون عدالت آموزشی)  در صورت اخذ مصوبه از نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی داوطلبان واجد شرایط فوق‌الذکر برای رشته فوق تخصصی جراحی کودکان در صورت تمایل با درج علاقه‌مندی، علاوه بر دریافت کمک هزینه تحصیلی در طول دوره دستیاری از سایر مزایای مشوق نیز بهره‌مند شوند و در ازا آن به مدت دو برابر مدت تحصیل برای دانشگاه مربوطه خدمت نمایند.

* نحوه شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت:

مراجعه به سایت اینترنتی ir.sanjeshp://http از تاریخ ۳۰ خرداد تا سوم تیر ۱۴۰۳

انتخاب یک رشته فوق تخصصی بنا به اطلاعات اعلام شده و با توجه به رشته تخصصی پیش نیاز مجاز

صفحه اول شناسنامه و در صورت موجود بودن هرگونه توضیح اضافی تصویر صفحه توضیحات شناسنامه.

کارت پایان خدمت نظام وظیفه و یا معافیت از خدمت وظیفه عمومی جهت آقایان.

مستندات مبنی بر اتمام خدمت وظیفه عمومی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ جهت داوطلبانی که مشغول خدمت می‌باشند. (صرفاً ارائه مجوز از سوی بالاترین مقام ارگان مربوطه قابل قبول است.)» 

نظر شما