شناسهٔ خبر: 67257579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش طلاق با راه اندازی سامانه مسیر

سامانه مسیر راهکار قوه قضائیه برای کاهش طلاق است.

صاحب‌خبر -

کاهش طلاق با راه اندازی سامانه مسیر
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، رئیس کل دادگستری استان کرمان از راه اندازی سامانه مشاوره‌ای مسیر در کرمان خبر داد و خواستار افزایش تعداد مراکز مشاوره خانواده شد.
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست هم اندیشی راه اندازی ارجاع پرونده‌های دعاوی خانوادگی به مراکز مشاوره (مسیر) در کرمان اظهار داشت: هدف قانون گذار از ایجاد مراکز مشاوره در کنار دادگاه خانواده، کاهش آمار طلاق و پیشگیری از دیگر آسیب‌های متوجه اطفال و نوجوانان بوده است.
وی از جایگزینی سامانه "مسیر" بجای سامانه "تصمیم" خبر داد و گفت: با راه اندازی "سامانه مشاوره‌ای مسیر" شاهد کاهش نرخ طلاق در استان خواهیم بود.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان داشت: سامانه مشاوره‌ای "تصمیم" علی رغم کاستی‌ها در کاهش آمار طلاق و رفع اختلافات خانوادگی موثر بوده است.
وی افزود: مراکز مشاوره‌ای قوه قضائیه در استان کرمان کافی نمی‌باشد و با توجه به پهناور بودن استان، و جمعیت زیاد کلان شهر کرمان، تعداد مشاورین خانواده قوه قضائیه به هیچ وجه پاسخگوی نیاز استان نیست
عالی‌ترین مقام قضایی استان کرمان با اشاره به این مطلب که موضوع مشاوره خانواده و اطفال مورد غفلت واقع شده است، خواستار راه کانون اندازی کانون مشاوران قوه قضائیه به صورت مستقل شد.
حجت الاسلام حمیدی با تاکید بر لزوم ساماندهی مشاوران قوه قضائیه و بکارگیری و اعطای پروانه از طریق گذراندن آزمون‌های علمی، بیان داشت: بایستی از طریق تدوین برنامه‌ها و اعطای حقوق و مزایای متناسب، زمینه انگیزه مشاورین نیز فراهم گردد.
وی ادامه داد: لازم است سامانه مسیر بزودی در استان راه اندازی شود و مرکز مشاوره قوه قضائیه مراکز بیشتری را به استان کرمان اختصاص دهد، زیرا که غفلت از این تکلیف قانونی موجب شده است تا در جلوگیری از آسیب‌های متوجه اطفال و نوجوانان هم اقدامات لازم صورت نگیرد.

نظر شما