شناسهٔ خبر: 67257423 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثبت روز محیط‌بان در تقویم رسمی کشور تصویب شد

تهران - ایرنا - معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور، هشتم آبان‌ماه، با عنوان «روز محیط‌بان» برای ثبت در تقویم اصناف، حرفه‌ها و مشاغل کشور به تصویب رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، نورالله مرادی، با اعلام تصویب ثبت روز محیط‌بان در تقویم اصناف، حرفه‌ها و مشاغل کشور توسط شورای فرهنگ عمومی کشور، گفت: خوشبختانه پس از پیگیری‌های فراوان، هشتم آبان‌ماه به عنوان این روز مبارک برای ثبت در تقویم مورد تایید قرار گرفت.

عضو شورای فرهنگ عمومی کشور، این اقدام را بر اساس مصوبه شماره ۸۲۰ مورخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری شورای فرهنگ عمومی کشور دانست و یادآور شد: بر اساس این مصوبات، هشتمین روز از هشتمین ماه سال به عنوان روز محیط‌بان در تقویم اصناف، حرفه‌ها و مشاغل کشور به تصویب رسیده و طی نامه شماره ۱۴۰۳/۱۲۹۵۵۸ مورخ ۲۹ خردادماه سال‌جاری از طرف شورای فرهنگ عمومی کشور به معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی ابلاغ شده است.


وی تصریح کرد: براساس این مصوبه، سازمان حفاظت محیط‌زیست مکلف است هرساله گزارش عملکرد برگزاری مراسم گرامیداشت روز محیط‌بان را به‌طور مستمر به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال کند.

به گزارش ایرنا، تا پیش از این روز ولادت امام رضا ( ع) به عنوان روز محیط بان نامیده می شد و در این روز به پاسداشت زحمات سبز پوشان محیط بان، جشنی در جوار امام هشتم برگزار می شد، البته در چند سال اخیر سازمان حفاظت محیط زیست تلاش کرد تا یک روز را به عنوان روز محیط بان در تقویم رسمی کشور ثبت شود که در نهایت موفق به انجام آن شد.

نظر شما