شناسهٔ خبر: 67257330 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

غزه؛ جهنم روی زمین

گزارش‌ها حاکی از آن است که ارتش رژیم صهیونیستی با وجود طرح ادعای توقف تاکتیکی عملیات نظامی در جنوب غزه، اما همچنان به حمله‌های خود در جنوب این باریکه و دیگر مناطق ادامه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - در حالی که جنگ در غزه ادامه دارد، فولکر ترک، مسئول حقوق بشر سازمان ملل حمله‌های مداوم رژیم صهیونیستی را در سراسر منطقه نوار غزه محکوم کرد.
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین نگرانی‌های جدی مطرح شده از سوی دفتر خود را درباره تداوم جنایت‌های جنگی انجام شده تکرار کرد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در حالی که بر ویرانی‌های گسترده ناشی از بیش از ۸ ماه درگیری سنگین تاکید کرد، به کشور‌های عضو گفت: مرگ و رنج فراوان وجود داشته است.

وی گفت: بیش از ۱۲۰ هزار نفر در غزه که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان هستند، از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) در نتیجه حمله‌های شدید رژیم صهیونیستی کشته یا مجروح شده‌اند.

علاوه بر آن‌هایی که بر اثر بمباران شدید رژیم صهیونیستی مجروح یا شهید شدند، تقریبا یک میلیون فلسطینی از زمانی که ارتش رژیم صهیونیستی در اوایل ماه می (اردیبهشت) عملیات خود را در رفح تشدید کرد، دوباره آواره شده‌اند. این در حالی است که ارسال کمک‌ها محدود شده و دسترسی بشردوستانه را بیشتر تحت تاثیر قرار داده است.

انکار خودسرانه و ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه ادامه دارد و رژیم صهیونیستی همچنان به بازداشت خودسرانه هزاران فلسطینی ادامه می‌دهد. 

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: این وضعیت باید پایان یابد. 

وی با تکرار نگرانی‌های مطرح شده گفت که هزاران خانواده پناه گرفته در دیرالبلح در شرایط فاقد بهداشت و با دسترسی به تنها ۰.۷ لیتر آب برای هر نفر در روز زندگی می‌کنند.

براساس گزارش‌ها، توزیع مواد غذایی نامنظم است و مردم غزه مجموعه‌ای از مشکل‌های بهداشتی مانند هپاتیت A، بیماری‌های پوستی و بیماری‌های تنفسی را گزارش کرده‌اند.

تداوم عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح؛ خبری از توقف درگیری نیست

فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس آنروا گفت که با وجود اعلام ارتش رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه (۲۷ خرداد) مبنی بر توقف تاکتیکی عملیات برای ورود کمک‌های بشردوستانه، نظامیان این رژیم همچنان به حمله‌های خود ادامه می‌دهند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از برنامه‌های اعلام شده ادعایی از سوی ارتش برای توقف روزانه درگیری در امتداد یکی از جاده‌های اصلی به منطقه محاصره شده که بیش از ۸ ماه است که تحت بمباران بی‌امان اشغالگران بوده، انتقاد کرد.

لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، سازمان اصلی ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، گفت که درگیری‌ها هیچ وقفه‌ای نداشته است.

لازارینی گفت: درگیری‌ها در رفح و جنوب غزه ادامه دارد. از نظر عملیاتی، وضعیت هنوز چیزی تغییر نکرده است.

جهنم روی زمین

فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل گفت: همان‌طور که ما تکرار کرده‌ایم، عملیات‌های بشردوستانه در غزه باید به‌طور کامل تسهیل و همه موانع باید برداشته شود. ما باید بتوانیم به‌طور ایمن کمک‌ها را به سراسر غزه برسانیم.

فرحان حق گفت که با حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه در نهمین ماه خود، آوارگان فلسطینی در این سرزمین نیاز فوری به غذا، آب، بهداشتی، سرپناه و مراقبت‌های بهداشتی دارند. وی گفت: بسیاری از آن‌ها در نزدیکی انبوه زباله‌های جامد زندگی می‌کنند که خطرات سلامتی را افزایش می‌دهد.

در همین حال، مارتین گریفیث، مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل در مقاله‌ای در نیویورک تایمز گفت که نوار غزه فقیر و محاصره شده با نزدیک شدن به قحطی به «جهنم روی زمین» تبدیل شده است. 

بحران انسانی بیش از ۸ ماهه در غزه در حال افزایش است؛ هزاران نفر در منطقه محاصره شده جان خود را از دست داده‌اند و بیش از نیمی از جمعیت در داخل این باریکه آواره شده‌اند.

مردم غزه با سطوح ناامیدکننده گرسنگی روبرو هستند و بیش از ۵۰ هزار کودک به دلیل سوءتغذیه حاد نیاز به درمان دارند.

انتهای پیام/

نظر شما