شناسهٔ خبر: 67257278 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ادعای تازه وزیر خارجه آمریکا درباره جنگ غزه

اقتصادنیوز:آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به اینکه کشورش از ابتدای تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه بزرگ‌ترین تأمین‌کننده سلاح و تجهیزات نظامی برای این رژیم بوده است، ادعا کرد: ارسال بمب‌های ۲ هزار پوندی به (رژیم) اسرائیل را متوقف کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در وزارت خارجه ایالات متحده، با اعلام توقف دائم ارسال بمب‌های سنگین به رژیم صهیونیستی، گفت: به دلیل نگرانی ما در مورد استفاده از این بمب‌ها از سوی تل‌آویو در مناطق پرجمعیتی مثل رفح، این موضوع همچنان تحت  بررسی است.

بلیکن در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه واشنگتن همچنان متعهد است که اطمینان حاصل کند رژیم صهیونیستی آنچه را که برای دفاع از خود در برابر انواع مختلف تهدیدها نیاز دارد، دریافت می‌کند، تاکید کرد: به همین دلیل ما همچنان به ارسال منظم تسلیحات دفاعی مورد نیاز تل‌آویو ادامه خواهیم داد.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در خصوص همین موضوع، نوشت: بلینکن شخصاً به من اطمینان داد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به طور شبانه روز برای رفع تنگناها بر سر ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به (رژیم) اسرائیل تلاش می‌کند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع آمریکا پیش تر به طور علنی اعلام کرده که بیش از ۵۰ هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری M۷۹۵ را از زمان عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ برابر با ۱۵ مهر ۱۴۰۲ تاکنون به اسرائیل ارسال کرده است؛ گلوله‌های بزرگی که در سیستم‌های هویتزر استفاده می‌شوند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) همچنین ۳۰ هزار چاشنی M۴ برای هویتزر و همچنین هزاران گلوله توپ و گلوله تانک به اسرائیل ارسال کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، دولت دموکرات جو بایدن نیازی ندارد سایر کمک‌های نظامی را در صورتی که کمتر از مقدار مشخصی باشد به کنگره اطلاع دهد با این حال، رسانه‌های آمریکایی از فروش تجهیزات نظامی دیگری به اسرائیل از جمله کیت‌های راهنمایی برای تبدیل بمب‌های سنتی به بمب‌های هدایت شونده با سیستم رهیاب خبر داده‌اند.

نظر شما