شناسهٔ خبر: 67257186 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افزایش پایداری ‌شبکه‌ برق دشت آزادگان

مونا چراغی

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: عملیات احداث ورود و خروج خط ۱۳۲ کیلوولت حمیدیه ‏‏- سوسنگرد اصلی در پست دشت آزادگان به پایان رسید و برق‌دار شد.

صاحب‌خبر -

علی اسدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: عملیات احداث ورود و خروج خط ۱۳۲ کیلوولت حمیدیه ‏‏- سوسنگرد اصلی در پست دشت آزادگان شامل تامین تجهیزات، عملیات ساختمانی، نصب برج و سیم‌کشی به طول ۳ کیلومتر مدار به پایان رسید و برق‌دار شد.

وی با بیان اینکه این پروژه از پروژه‌های حیاتی ابلاغی وزارت نیرو جهت گذر از پیک سال ۱۴۰۳ بوده است، افزود: ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه بیش از ۳۷۵ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه این پروژه باعث افزاش پایداری و تقویت شبکه برق دشت‌ آزادگان خواهد شد، اضافه کرد: امکان استفاده از ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت موبیل سبحان و ایجاد ظرفیت جدید جهت برق‌رسانی به مشترکین و متقاضیان خانگی، صنعتی و کشاورزی از دیگر اهداف این بهره‌برداری بوده است.

اسدی عنوان کرد: از مهر ماه ۱۴۰۲ تاکنون با احتساب طول خط فوق در بخش انتقال و فوق توزیع، ۷ پروژه خط به طول ۵۱ کیلومتر مدار با ارزش سرمایه‌گذاری ۴۹۱۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

بنابر اعلام این شرکت از ۱۸۰ اقدام وزارت نیرو برای گذر از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ در کشور، هشت اقدام که شامل ۱۶ پروژه می‌شود مربوط به برق منطقه‌ای خوزستان است که علاوه بر پروژه مذکور، اکثر این پروژه ها وارد مدار شده و مابقی نیز در مراحل پایانی احداث هستند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال و تامین برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

انتهای پیام

نظر شما