شناسهٔ خبر: 67257172 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

آریزو 8 جدید با گیربکس اقتصادی و قیمت پایین‌تر معرفی شد

صاحب‌خبر -

شرکت چری از نسخه جدید آریزو 8 با گیربکس اتوماتیک 8 سرعته یا 8AT رونمایی کرد. در ادامه با قیمت و مشخصات فنی آریزو 8 جدید با گیربکس متفاوت همراه شما خواهیم بود.

داستان سدان‌های چینی در ایران با معرفی فونیکس آریزو 8 رنگ و بوی جدیدی به خود گرفت؛ چرا که تا کنون شاهد واردات یا مونتاژ سدان فول سایز چینی در ایران نبودیم. حالا به لطف اضافه شدن گیربکس 8AT به این خودرو، احتمالا شاهد کاهش قیمت آن و واردات یا مونتاژ آریزو 8 جدید در ایران خواهیم بود. اما با چه قیمت و مشخصاتی؟ در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به این سوال پاسخ می‌دهیم.

مشخصات فنی آریزو 8 اتوماتیک 8 سرعته

پیشرانه در این نسخه هیچ تغییری نکرده است و همچنان شاهد همان موتور 2 لیتری توربو شارژ SQRF4J20 با توان 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر هستیم. داستان در بخش جعبه دنده جالب می‌شود. در این نسخه به جای گیربکس اتوماتیک 7WDCT (گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه) شاهد یک گیربکس اتوماتیک 8AT هستیم که در هزینه‌های مصرفی و بحث تعمیرات و نگهداری خودرو، هوای جیب مالک خود را بیشتر دارد و رانندگی آرام، کم هیجان‌تر و شهری‌تری را ارائه می‌دهد. همچنین حدس می‌زنیم که مصرف سوخت آریزو 8 جدید با گیربکس 8 سرعته نسبت به نسخه دوکلاچه کمی پایین‌تر باشد. یعنی مصرف سوخت کمتر از 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر (در حالت ترکیبی) را پیشبینی می‌کنیم.

قیمت فونیکس آریزو 8 اتوماتیک 8 سرعته قیمت فونیکس آریزو 8 اتوماتیک 8 سرعته

باقی مشخصات فنی، آپشن‌ها و امکانات فونیکس آریزو 8 با گیربکس اتوماتیک 8 سرعته هیچ فرقی با نسخه مدیران خودرو ندارند و شامل مواردی مانند سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و مولتی لینک در عقب، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سیستم روشنایی LED، ۶ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه و رادار نقطه کور، ترمز اضطراری خودکار، تابلوخوان، استارت کی‌لس، قابلیت ورود بدون کلید به کابین، صندوق پران برقی، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، دستیار باقی ماندن بین خطوط، هشدار تصادف از جلو و عقب، رادار هشدار ترافیک عبوری از عقب، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، شیفتر پشت فرمان، رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی، سیستم اگزوز ۴ کاناله واقعی، حالت‌های رانندگی اکو و اسپرت، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی‌های برقی راننده و سرنشین جلو به همراه گرمکن و سردکن، سقف پانارومیک به همراه سانروف، نمایشگر دیجیتال مولتی‌مدیا و کلاستر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، سنسور فشار باد لاستیک، سنسور پارک در سپر جلو و عقب، سنسور نور و باران، سیستم نورپردازی داخل کابین و شارژر وایرلس می‌شوند.

قیمت فونیکس آریزو 8 جدید 8AT

فونیکس آریزو 8 اتوماتیک 8 سرعته فونیکس آریزو 8 اتوماتیک 8 سرعته

شرکت چری، فونیکس آریزو 8 اتوماتیک 8 سرعته را در دو نسخه و با موتور 2 و 1.6 لیتری توربو شارژ و با قیمت 16.9 تا 20.5 هزار دلار عرضه کرده است. متاسفانه نسخه 1.6 توربو به گیربکس 8AT مجهز نشده است و همچنان مانند فونیکس آریزو 6 جی تی از موتور و گیربکس مشترک با تیگو 8 پرو بهره می‌برد. به هر حال در صورت واردات فونیکس آریزو 8 اتوماتیک 8 سرعته در نسخه 2 لیتری توربو، قیمت این مدل را کمی بالاتر از 2 میلیارد تومان پیش بینی می‌کنیم. گفتنی است که قیمت فونیکس آریزو 8 مدیران خودرو با گیربکس اتوماتیک دو کلاچه احتمالا نزدیک به 2.5 میلیارد تومان خواهد بود.

نظر شما