شناسهٔ خبر: 67257123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اجرای طرح آرمان شهر در زاهدان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان گفت: طرح آموزشی آرمان شهر در محلات مختلف سطح شهر زاهدان اجرا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

پیمان نارویی در گفت وگو با ایسنا، افزود: در ادامه اجرای طرح های توسعه آموزش‌های شهروندی، طرح آرمان شهر با هدف افزایش آگاهی بین عموم شهروندان زاهدان در حال اجرا می باشد.

نارویی در رابطه با تمایز این طرح نسبت های دیگر طرح های اجرا شده توسط این سازمان گفت: طرح آرمان شهر در عین حال که ادامه دهنده و تکمیل کننده طرح های قبلی از جمله مدرسه سبز، شهرسازان آینده، هفته های آموزش شهروندی و طرح های محله محور است، به لحاظ تنوع موضوعات آموزشی و عمومیت مخاطبان و همچنین اجرا در پایگاه های اجتماعی مختلف سطح شهر متمایز است و سعی دارد آموزش های جامع و ارتقاء یافته تری به شهروندان ارائه دهد.

وی در ادامه گفت: در طرح مذکور علاوه بر آموزش وظایف شهروندی نظیر مدیریت پسماند، حفظ فضای سبز، مدیریت مصرف انرژی، فرهنگ ترافیک و... ؛ آموزش هایی با موضوع اخلاق شهروندی، سبک زندگی مادی و معنوی سالم، پیشگیری از جرم و ایمنی در برابر حوادث نیز در دستور کار قرار گرفته است که بر همین اساس  ارگان های مختلف از جمله شرکت مدیریت آب و فاضلاب، توزیع نیروی برق، بهداشت، حفاظت محیط زیست، پلیس راهور، فراجا، هلال احمر و... سازمان فرهنگی را در اجرای این طرح یاری می کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان گفت: طرح آرمان شهر، با حضور کارشناسان آموزشی حوزه های مختلف به صورت چهره به چهره در پایگاه های اجتماعی شهر نظیر فرهنگسراها، سراهای محلات،مساجد، کانون های پرورش فکری و... به مدت دو ماه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما