شناسهٔ خبر: 67256825 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

با اخذ مجوز پروانه نمایش از «سازمان سینمایی»؛

فیلم سیاه و ضدمقاومتی «روزی روزگاری آبادان» به سینما می‌آید

سینماپرس: فیلم سیاه و ضدمقاومتی «روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ پس از حدود پنج سال از هفته آینده روی پرده سینماها می‌رود. فیلمی که رسما در مقام وکیل مدافع شیطان بزرگ به ترمیم چهره جنایت کار آمریکا بر پرده نقره‌ای سینما مبادرت می‌ورزد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سینماپرس، سعید خانی -مدیر دفتر پخش خانه فیلم - با اعلام این مطلب به ایسنا گفت: اگرچه بین زمان تولید و اکران فاصله ایجاد شده اما به دلیل فضا و داستانی که دارد و نیز حضور بازیگران خوب امیدواریم شرایط مناسبی در اکران داشته باشد.

وی افزود: «روزی روزگاری آبادان» در زمانه‌ای که خاورمیانه را جنگ دربرگرفته، فیلمی انسانی و در ستایش صلح است.

او درباره پیش‌بینی خود از اکران با توجه به استقبال بیشتر مخاطب از فیلم‌های کمدی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی و تحولات سیاسی در جامعه رویکرد مردم بیشتر به سمت کمدی است ولی «روزی روزگاری آبادان» هم لحظاتی شیرین دارد که برای مخاطب جذاب خواهد بود. البته می‌دانم در این روزگار کشاندن مردم به سینما برای تماشای فیلم‌های غیرکمدی سخت‌تر شده و امیدوارم ارتباط خوبی میان تماشاگران و این فیلم برقرار شود.

به گزارش سینماپرس، اولین نمایش فیلم «روزی روزگاری آبادان» که نخستین تجربه کارگردانی حمیدرضا آذرنگ نیز است، سال ۱۳۹۹ در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بود.

فاطمه معتمد آریا، محسن تنابنده، الهام شفیعی، هیراد آذرنگ، سهیل جمالی و امیرحسین ابراهیمی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

آذرنگ در نشست خبری این فیلم در جشنواره فجر که تحت تاثیر شیوه کرونا و با رعایت پروتکل‌های خاص برگزار شد، بیان کرده بود: روز اول جنگ آمریکا و عراق یک موشک به اشتباه به انبارهای شرکت نفت آبادان برخورد کرد که البته تلفاتی نداشت اما من خیال‌پردازی کردم. این اتفاق حاکی از خطای انسانی بود که می‌توانست برای خانواده‌ای رخ بدهد. این موضوع را در صحنه تئاتر کار کرده بودم و از آنجا که دوست داریم حرف‌مان را با تعداد مخاطب بیشتری به اشتراک بگذاریم و فکر می‌کردم این موضوع کهنگی و میرایی ندارد، با توجه به زیاده‌خواهی انسانی که به جنگ منتج می‌شود، دوست داشتم فیلم آن را بسازم. وی در ادامه موضع آمریکایی دوستی و ضد مقاومتی فیلم خود افزود: موشک «روزی روزگاری آبادان» خیلی شریف‌تر از سیاستمداران امروز است که برای انسان‌ها دل نمی‌سوزانند و دلشان به رحم نمی‌آید، اگر در این فیلم سیاست‌مداری جای موشک بود حتماً سر این خانواده کلاه می‌گذاشت و چند بلای دیگر هم سرشان می‌آورد اما موشک قصه ما این‌طور نبود.

نظر شما