شناسهٔ خبر: 67256405 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: وضعیت در کرانه باختری رو به وخامت است

تهران- ایرنا- ولکر ترک کمیسر حقوق بشر سازمان ملل نسبت به وخیم تر شدن وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی و مرگ و رنج بی پایان مردم در نوار غزه هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از الجزیره، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، گفت: وضعیت در کرانه باختری به طرز چشمگیری رو به وخامت است.

وی افزود: ۵۲۸ فلسطینی که ۱۳۳ نفر از آنها کودک هستند از آغاز جنگ جاری در غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تا ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) توسط نیروهای نظامی یا شهرک نشینان اسرائیلی کشته شده‌اند که در بسیاری از موارد نگرانی جدی از کشتار غیرقانونی را برانگیخته است.

به گفته کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، در همین دوره، ۲۳ اسرائیلی از جمله هشت تن از نظامیان صهیونیست نیز در درگیری با فلسطینی‌ها در کرانه باختری به هلاکت رسیده‌اند.

به گزارش ایرنا، ولکر ترک پیش تر (روز سه‌شنبه ۱۵ خرداد) در اظهاراتی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۵۰۰ شهروند فلسطینی را در کرانه باختری رود اردن به شهادت رسانده است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، گفت: ما خواستار مجازات عاملان این جنایت‌ها هستیم زیرا فرار از مجازات، کرانه باختری را به یک محیط مناسب برای کشتار فلسطینیان به دست نظامیان اسرائیلی تبدیل کرده است.

وی اضافه کرد: ساکنان کرانه باختری به صورت روزانه، بی سابقه و به شیوه‌هایی وحشیانه جان خود را از دست می‌دهند.

ترک گفت: تخریب، نقض حقوق بشر و کشتار ساکنان کرانه باختری غیرقابل پذیرش است و به صورت فوری باید متوقف شود.

سازمان امور اسیران و باشگاه اسیران فلسطین روز دوشنبه (۱۴ خرداد) در بیانیه مشترکی اعلام کردند که از هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۹ هزار فلسطینی از جمله ۳۰۰ زن و ۶۳۵ خردسال در کرانه باختری و قدس اشغالی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند.

این بیانیه اضافه کرد که نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل همزمان با ادامه جنایات نسل کشی در غزه، با شدتی بی‌سابقه به عملیات بازداشت فلسطینیان در کرانه باختری ادامه می‌دهند.

نظر شما