شناسهٔ خبر: 67256382 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مسئول امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نقاش برزیلی به دلیل حمایت ایران از فلسطین آثارش را به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اهدا کرد

عبادی گفت: «ژوائو آبیدو گالوائو» به‌خاطر سیاست‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و مبارزه با امپریالیسم و صهیونیسم دنبال می‌کند، مشتاق سفر به ایران شد و ۲۰ اثر را خودش کشید و به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اهدا کرد.

صاحب‌خبر -

«مجتبی عبادی» مسئول امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس در مورد نحوه آشنایی «ژوائو آبیدو گالوائو» هنرمند برزیلی که نمایشگاه آثارش در گالری «فکه» موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا شده است، با موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: «ژوائو آبیدو گالوائو» از طریق پیج اینستاگرام امور بین‌الملل موزه که به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و عربی تولید محتوا می‌کند، با موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا شد و زمانی که مطالب موزه را در پیج اینستاگرام امور بین‌الملل دید، بسیار مشتاق شد که به ایران سفر کند که هدف اصلی او از این سفر، بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود.

مسئول امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: وی به‌خاطر سیاست‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و مبارزه با امپریالیسم و صهیونیسم دنبال می‌کند، مشتاق سفر به ایران شد و ۲۰ اثر را خودش کشید و به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اهدا کرد.

وی ادامه داد: از آنجایی که گالری «فکه» گنجایش قرار دادن تمام این ۲۰ اثر را نداشت، ما ۱۰ اثر از او را انتخاب کردیم و به نمایش گذاشتیم. این نمایشگاه تا روز پنجم تیر ادامه دارد و بازدید از نمایشگاه همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا چهار عصر به‌صورت رایگان برای همه فراهم است.

عبادی در مورد آثار اهدا شده از طرف این هنرمند برزیلی گفت: وی این آثار را به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اهدا کرد که تحت مالکیت موزه قرار دارند و آثار ارائه‌نشده هم در اختیار موزه قرار دارند و در گنجینه موزه نگه‌داری می‌شوند.

مسئول امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: فعلاً برنامه‌ای برای نمایش ۱۰ اثری که در گالری معرفی نکرده‌ایم، نداریم، اما شاید در نمایشگاه دیگری باقی آثار را هم بتوانیم در آنجا به نمایش بگذاریم که متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی در مورد علت انتخاب نام «هنر و انقلاب» برای این نمایشگاه گفت: ما به‌دلیل مفاهیمی که هم «ژوائو آبیدو گالوائو» هنرمند آثار و هم آثار او می‌خواهند القا کنند، نام نمایشگاه را «هنر و انقلاب» گذاشتیم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما