شناسهٔ خبر: 67256114 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

رسانه ها در ترغیب به حضور حداکثری و امیدآفرینی در جامعه نقش کلیدی دارند

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: رسانه ها در تولید محتوا برای تشویق، ترغیب به حضور حداکثری و امیدآفرینی در جامعه نقش کلیدی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، بهنام نظری عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه اظهارکرد: تمام ظرفیت‌ها در راستای برگزاری مشارکت حداکثری مردم بکار گرفته می‌شود و نقش رسانه‌ها در بهره گیری از فضای مجازی در این عرصه بسیار تأثیر گذار است.

وی افزود: رسانه‌های بیگانه مشکلات جزئی را با بزرگنمایی انعکاس می‌دهند که نقش رسانه‌های داخلی در آگاهی بخشی و انتقال مناسب اخبار در این ایام بسیار مهم و برجسته است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با اشاره به اینکه ۱۰۶۷ صندوق رأی ثابت و سیار در ۱۲ شهرستان استان مرکزی برای اخذ آرای انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده است، افزود: رسانه‌ها در تولید محتوا در ترغیب به حضور حداکثری و امیدآفرینی در جامعه نقش کلیدی دارند.

نظری گفت: در این دوره از انتخابات ۲ مدرک شامل کارت ملی و شناسنامه قابل قبول است و اخذ رأی با گواهینامه خودرو، گذرنامه و گواهینامه پایان خدمت ممکن نیست.

وی امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت را چهار مؤلفه اصلی انتخابات عنوان کرد و گفت: تمام دستگاه‌های انتظامی، نظامی و امنیتی برای برگزاری انتخاباتی با امنیت آمادگی کامل دارند و برنامه ریزی لازم برای بهره گیری از ظرفیت فراجا و سپاه و بسیج به منظور برقراری امنیت در انتخابات صورت گرفته است.

 

دادستان عمومی و انقلاب اراک نیز گفت: مشارکت حداکثری، رقابت، سلامت و امنیت از راهبردهای اصلی انتخابات و مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری است.

حجت الله درودگر افزود: امید است با تعامل و هم افزایی در انتخابات پیش رو بستری امن، برای رقابت باشکوه، جلوگیری از نفوذ دشمن و تأمین امنیت کشور فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری جرایم انتخاباتی ویژه هواداران نامزدها، شعبه ویژه جرایم انتخاباتی در سطح استان و شهرستان‌ها تشکیل شده که رئیس کل دادگستری، معاونت پیشگیری وقوع جرم، نمایندگان نیروی انتظامی، هیئت نظارت، مسائل و موضوعات را رصد می‌کنند و گزارشات واصله را مورد بررسی قرار می‌دهند.

دادستان اراک در خصوص رسیدگی به جرایم نامزدهای انتخاباتی نیز گفت: در این راستا استان‌ها ورود نمی‌کنند و تنها دلایل جرم ارسال می‌شود و تخلفات نامزدها در دادگاه تهران بررسی شده و نامزدها تا پایان وقت انتخابات احضار نخواهند شد.

نظر شما