شناسهٔ خبر: 67256016 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

جمشیدیان: سپاهان مستحق دریافت یک جام است/ باید با تیم‌های متخلف برخورد شدیدی شود

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: قلعه‌نویی به خوبی اصول جوانگرایی را رعایت کرده و به نظرم با این روش تا جام جهانی ۲۰۲۶ شرایط ایده‌آلی را خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

احمد جمشیدیان در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط تیم ملی فوتبال پس از پایان بازی‌های مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت: شرایط تیم ملی فوتبال ایران به نسبت گذشته کمی نگران کننده بوده و در دیداری که می‌توانستیم پیروز باشیم متأسفانه ۲ امتیاز را از دست دادیم. برای جوانگرایی باید اصول آن رعایت شود. 

وی ادامه داد: امیر قلعه‌نویی به این اصول پایبند بوده و در بازی‌هایی که اهمیت چندانی نداشت مثل هنگ‌کنگ از جوانان استفاده کرد و همان ۲ گلی که دریافت کردیم تاوان همین موضوع بود. هماهنگی بین خطوط قابل مشاهده نبود و تعدادی از بازیکنان مسیری طولانی را برای هماهنگی نیاز خواهند داشت و این وظیفه کادر فنی است تا لژیونر‌ها را با بازیکنان ایرانی هماهنگ کنند. بخش پرورش و ساختن جوانان تنها بر عهده باشگاه‌ها خواهد بود و اینطور نیست که تیم ملی ایران محل آزمون خطای جوانان باشد. برخی بازیکنان تیم ملی سنشان بالا رفته و چندان در برنامه‌های تیم نیستند و به وضوح مشخص است که تاریخ انقضایشان گذشته است. 

نسبت به گذشته شاهد ظهور ستاره‌های کمتری در فوتبالمان هستیم

پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با جوانگرایی و تغییر نسل در تیم ملی، تصریح کرد: تقریباً نصف تیم‌های لیگ برتر بازیکنان خوبی را از آکادمی‌ها معرفی کردند و ظیفه‌شان را به عنوان یک باشگاه به خوبی انجام دادند. متأسفانه با توجه به وسعت کشور استعداد‌های کمی در فوتبال ایران شناخته شدند و ما در برخی از پست‌ها ضعف جدی داریم. در گذشته ما استعداد‌های زیادی از جمله قایدی، محبی و حسین‌زاده را در فوتبالمان دیدیم، اما اکنون چنین ستاره‌هایی را کمتر در فوتبالمان شاهد هستیم. قطعاً قلعه نویی کار سختی را در ادامه خواهد داشت چرا که باید جایگزین‌های مطلوبی را برای بازیکنان بزرگی‌ هچون طارمی و آزمون که در سطح اول اروپا بازی می‌کنند پیدا کند. از نظر من هر مربی دیگری جای قلعه‌نویی بود بهتر از این نمی‌توانست نتیجه بگیرد و یا حتی در بهترین حالت توانایی جوانگرایی را نداشت.

حواشی بالای جدول سپاهان را از قهرمانی در لیگ دور کرد

بازیکن سابق تیم فوتبال سپاهان درباره پیروزی این تیم مقابل گل‌گهر و صعود به فینال رقابت‌های جام حذفی، بیان داشت: علی رغم بازی خوبی که تیم فوتبال گل‌گهر انجام داد، اما به نظر من سپاهان مستحق این پیروزی بود. اتفاقات داوری که در این مسابقه رخ داد باعث جنجال و ایجاد برخی حواشی شد و امیدوارم چنین اتفاقاتی در فوتبال ایران رخ ندهد. سپاهان با توجه به عملکردی که در فصل گذشته داشت و خرید‌هایی که انجام داد مستحق یک جام است. مشکلات زیادی شاگردان مورایس را از تصاحب جام قهرمانی لیگ برتر دور کرد که همه آن به خاطر حواشی بالای جدول بود. تیم فوتبال سپاهان کلاس خوبی دارد و امیدوارم که نماینده خوبی برای ایران در آسیا باشند.

استراتژی نکونام برای نتیجه‌گرفتن در لیگ قابل قبول بود

بازیکن سال‌های نه چندان دور استقلال در رابطه با اتفاقات و شرایط این باشگاه و ادامه همکاری نکونام با آبی‌پوشان، عنوان کرد: اتفاقات و حواشی برای تمام تیم‌های پرطرفدار یک امر طبیعی است، اما برای استقلال در فصلی که گذشت بیش از حد ممکن بود. نتایجی که نکونام گرفت قابل قبول بود و از عملکرد او در این فصلی که گذشت راضی بودم. استراتژی که نکونام برای رقابت‌های لیگ برتر داشت در برخی تیم‌های اروپایی هم می‌توانیم ببینیم و این استراتژی شاید مورد قبول بسیاری از فوتبال دوستان نباشد، اما از نظر من نتیجه‌گیری مهمتر است.

وی ادامه داد: مربیان بزرگی مثل مورینیو هم به همین صورت نتیجه می‌گرفتند. تنها مشکل نکونام پرداختن به حواشی خارج از زمین بود و همین موضوع باعث می‌شد که تمرکز بازیکنان از بین برود. او باید در فصل آینده در استقلال بماند و گزینه‌های مد نظرش را به باشگاه ارائه دهد تا بازیکنان مورد نظرش را جذب کنند. نکونام را به عنوان یک همبازی گذشته قبول دارم و مطمئنم که می‌تواند نتیجه بگیرد به شرط اینکه حواشی را کنترل کند و به آن نپردازد و در کمال آرامش و سکوت خبری اهداف خودش را پیش ببرد.

ریشه کن کردن فساد سال‌ها طول می‌کشد

جمشیدیان در پایان با بیان اینکه فساد آنقدر گسترده است که ریشه کن کردن آن سال‌ها طول می‌کشد، خاطرنشان کرد: بی‌شک فساد در فوتبال ایران به صورت قابل توجهی گسترش یافته است. بسیاری از تیم‌ها در فوتبال ایران از قضاوت داوران و حواشی موجود متضرر شدند. برخی افراد برای منافع خودشان لیگ را مهندسی می‌کنند و شانس موفقیت را از تیم‌ها می‌گیرند. امیدوارم قوانینی وضع شود که با تیم‌ها و افراد خاطی به شدیدترین شکل برخورد شود تا دیگر شاهد چنین فساد‌هایی در فوتبال نباشیم. 

انتهای پیام/

نظر شما