شناسهٔ خبر: 67448068 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

به وکیل یامگا گفتیم بیا تهران و پولش را در باشگاه استقلال بگیر!/ وکالت داده‌اند تا این آقا ۳۵هزار یورو به جای یامگا از ما بگیرد

معاون حقوقی باشگاه استقلال مدعی است در رابطه با ماجرای آرتور کوین یامگا سوء تفاهم به وجود آمده است.

صاحب‌خبر -

طی ۲۴ ساعت گذشته پیرامون مطالبات باقیمانده آرتور کوین یامگا از استقلال و مواضع باشگاه استقلال بحث‌های بسیار زیادی مطرح شده است.

از بحث انسانی گرفته تا اخطاری که وکیل این بازیکن به باشگاه استقلال داد به همین خاطر با حمیدرضا بختیاری معاون حقوقی و امور بین‌الملل باشگاه استقلال تماس گرفتیم.

او در این رابطه با تاکید بر اینکه استقلال قدردان زحمات کوین یامگا بوده و هیچ دشمنی با او ندارد، به خبرورزشی گفت:

نکته اول در ارتباط با قراردادها اینکه با توجه به تحریم‌های بانکی استقلال هرگاه با یک چهره خارجی قرارداد می‌بندد، این مسئله را در قرارداد ذکر می‌کند که ایران و ساختمان باشگاه استقلال محل عمل به تعهدات مالی استقلال است. این بند را از آن جهت در قرارداد می‌آوریم که دچار بحث‌های مرتبط با تحریم‌های بانکی و ممنوعیت نقل و انتقال پول نشویم. البته کاری هم که می‌کنیم قانونی است و می‌توانیم چنین شرطی را در قرارداد ذکر کنیم. نکته بعدی هم اینکه وقتی با یک بازیکن قرارداد بسته می‌شود فارغ از اینکه چه ملیتی دارد، برخی کسورات در قرارداد وجود دارد که باید از سهم بازیکن کم شود و باشگاه در این مورد هیچ تعهدی ندارد. برای مثال سهم فدراسیون یا سازمان لیگ از مبلغ پرداختی به بازیکنان کم می‌شود و باشگاه نباید آن را از جیب خودش بپردازد. یا اینکه اگر یک بازیکن با مجازات انضباطی مواجه شده و این تنبیه به صورت نقدی باشد، باید از قرارداد خود او کم شود نه اینکه باشگاه بپردازد.

بختیاری ادامه داد:

پیرامون داستان کوین یامگا باید این را بگویم که وکیل این بازیکن به ما  نوتیس داد و گفت مبلغی را به او بدهکار هستید و باید به این شماره حساب واریز کنید. من هم در پاسخ به ایشان خیلی محترمانه نوشتم مطابق قراردادی که داریم، محل اجرای تعهدمان باشگاه استقلال است بنابراین خود بازیکن یا وکیل قانونی‌اش باید به تهران بیاید و این پول را بگیرد. وکیل کوین بعد از نامه‌ای که برایش فرستادیم، فردی را در تهران معرفی کرد و گفت ۳۵ هزار یورو از مطالبات کوین یامگا را به این آقا بدهید. وکالتنامه هم در همین رابطه برایش تنظیم شده است. او همچنین تصریح کرد مابقی پول را نیز خود بازیکن حداکثر تا یک ماه آینده در تهران از باشگاه استقلال خواهد گرفت. همه داستان این بود و ما نه دلخوری از کوین یامگا داریم و نه دشمنی.  او بازیکن استقلال بوده و همواره برای مجموعه قابل احترام است.

بیشتر بخوانید: دلخوری شدید یامگا از نامه استقلال؛ هشدار زیرپوستی باشگاه به جریمه و کسر قرارداد! +سند اختصاصی خبرورزشی

نظر شما