شناسهٔ خبر: 67255701 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مروری بر آخرین تحولات فلسطین

از نگرانی مقامات صهیونیست نسبت به پرواز پهپاد حزب‌الله تا برجای ماندن 39 میلیون تن آوار در غزه

در پی انتشار تصاویر پهپاد شناسایی هدهد از حزب‌الله لبنان، رسانه‌های عبری سردرگم شده و در شوک فرو رفته‌اند. این درحالی است که برنامه زیست محیطی سازمان ملل از ویرانی گسترده غزه طی نزدیک به ۹ ماه بمباران این باریکه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، رسانه‌های صهیونیستی عنوان کردند که کلیپ ویدیویی منتشر شده از سوی حزب‌الله، مکمل پیام‌های شفاهی است که در روزهای اخیر به تل‌آویو رسیده است.

به نوشته رسانه‌های عبری، پیام دیگر حزب‌الله این است که اگر اسرائیل دامنه حملات خود را کاهش ندهد، حیفا نیز در تیررس مقاومت لبنان قرار دارد.

برخی دیگر از رسانه‌های صهیونیستی ضمن اشاره به دقت بالای تصاویر منتشر شده، در یک سردرگمی واضح عنوان کردند که این تصاویر از سوی پهپادها تصویربرداری نشده و منبع آن جاسوس‌های حزب‌الله در اراضی اشغالی هستند.

گفتنی است دفتر رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان به تازگی تصاویر دریافتی از پهپاد شناسایی هدهد را منتشر کرد که نشان می‌دهد تاسیسات موشکی، اماکن تسلیحاتی، سکوهای گنبد آهنین، بنادر و ناوچه‌های ارتش رژیم صهیونیستی از نقطه صفر مرزی در شمال اراضی اشغالی تا منطقه حیفا تحت رصد و شناسایی مقاومت لبنان قرار دارد.

از نگرانی مقامات صهیونیست نسبت به پرواز پهپاد حزب‌الله تا برجای ماندن 39 میلیون تن آوار در غزه

سازمان ملل: بمباران غزه ۳۹ میلیون تن آوار برجای گذاشته است

نزدیک به ۹ ماه توحش رژیم صهیونیستی در غزه آنچنان زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی را ویرانی کرده که گزارش‌های نهادهای بین المللی حاکی از داده‌های آماری وحشتناک در این باره است.

بر این اساس، برنامه زیست محیطی سازمان ملل متحد امروز با ارائه گزارشی اعلام کرد: بمباران گسترده غزه از سوی ارتش صهیونیستی ۳۹ میلیون تن آوار برجای گذاشته است.

این گزارش در ادامه با اشاره به تغییر زندگی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، می‌افزاید: این جنگ تأثیرات عمیقی بر مردم و نیز محیط زیست غزه برجای گذاشته است. بمباران گسترده اسرائیل به طور بی سابقه‌ای باعث ویرانی زیرساخت‌ها و برجای گذاشتن آوار سنگین در این منطقه شده است.

سازمان ملل در این گزارش بر آلودگی خاک، آب، و هوای غزه درپی جنگ صحه گذاشته و از توقف پروژه‌های زیست محیطی در این باریکه به دلیل ادامه منازعه خبر داد.

برنامه زیست محیطی سازمان ملل همچنین تاکید دارد ده‌ها سال زمان نیاز است که این حجم از آوار موجود در غزه پاکسازی شود. اکنون در هر مترمکعب در غزه، ۱۰۷ کیلوگرم آوار وجود دارد که پنج برابر میزان آواری است که در جنگ موصل در سال ۲۰۱۷ تولید شد.

 از نگرانی مقامات صهیونیست نسبت به پرواز پهپاد حزب‌الله تا برجای ماندن 39 میلیون تن آوار در غزه

حملات حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که حملات جدیدی را علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۵:۲۰ عصر روز سه‌شنبه هجدهم ژوئن ۲۰۲۴ پادگان زبدین واقع در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این همزمان با حمله موشکی به پادگان صهیونیستی زبدین، موضع صهیونیستی الرمثا واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا نیز از سوی رزمندگان حزب‌الله لبنان موشک‌باران شد.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در پاسخ به تروری که دشمن در شهرک الشهابیه به اجرا درآورد، رزمندگان مقاومت اسلامی حمله‌ای هوایی را با استفاده از پهپادهای انتحاری علیه استحکامات توپخانه‌ای گردان ۴۱۱ تیپ آتش ۲۸۸ در نافه زیف انجام دادند.

حزب‌الله لبنان تصریح کرد: در این حمله نقاط تجمع نظامیان دشمن هدف قرار گرفت و پهپادها به صورت دقیق به اهداف خود اصابت نموده و تلفاتی قطعی را به آنان وارد کردند. همچنین در نتیجه این حمله، این موضع دچار آتش‌سوزی شد.

این در حالی است که کمی پیش‌تر نیز دفتر رسانه‌ای حزب‌الله لبنان تصاویر دریافتی از پهپاد شناسایی هدهد را منتشر کرد که نشان می‌دهد تأسیسات موشکی، اماکن تسلیحاتی، سکوهای گنبد آهنین، بنادر و ناوچه‌های ارتش رژیم صهیونیستی از نقطه صفر مرزی در شمال اراضی اشغالی تا منطقه حیفا تحت رصد و شناسایی مقاومت اسلامی لبنان قرار دارد.

 از نگرانی مقامات صهیونیست نسبت به پرواز پهپاد حزب‌الله تا برجای ماندن 39 میلیون تن آوار در غزه

اظهارات وزیر تندرو صهیونیست درباره غزه و کرانه باختری

ایتمار بن گویر وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اظهارات خطرناک جدیدی را در خصوص اوضاع نوار غزه و شمال کرانه باختری بیان کرد.

این وزیر تندرو صهیونیست اعلام کرد: ما به بازگرداندن شهرک‌نشینی به تمامی نقاط غزه و شمال کرانه باختری متعهد هستیم.

وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در ادامه با اشاره به نیات شوم و خواب و خیال‌های خود برای غزه گفت: باید ساکنان غزه را به مهاجرت داوطلبانه تشویق کرد. اگر این کار را نکنیم خود را به وهم و خیال زده‌ایم.

از نگرانی مقامات صهیونیست نسبت به پرواز پهپاد حزب‌الله تا برجای ماندن 39 میلیون تن آوار در غزه

شهادت رئیس بخش زایمان بیمارستان کمال عدوان

منابع خبری سه‌شنبه شب گزارش دادند که ایاد الرنتیسی رئیس بخش زایمان بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه در بازداشتگاه رژیم صهیونیستی در عسقلان خبر دادند.

الرنتیسی یک هفته پس از بازداشت توسط نظامیان رژیم صهیونیست در نوامبر گذشته، در مرکز تحقیق سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در عسقلان به شهادت رسیده است.

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در پی شهادت الرنتیسی رئیس بخش زایمان بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه و پیش از آن نیز عدنان البرش رئیس بخش ارتوپدی بیمارستان الشفا در زندان‌های رژیم صهیونیستی، از تمامی نهادهای بین‌المللی و حقوقی خواست برای افشای سرنوشت ده‌ها نفر از کادر درمانی و پزشکی بازداشت شده در بیمارستان‌های این باریکه در حالی که مشغول انجام وظایف انسانی خود بودند، اقدام فوری کنند.

تاکنون ده‌ها نفر از ساکنان نوار غزه که در جریان جنگ علیه غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بازداشت شده و به بازداشتگاه‌های این رژیم منتقل شدند، تحت شکنجه به شهادت رسیدند.

 از نگرانی مقامات صهیونیست نسبت به پرواز پهپاد حزب‌الله تا برجای ماندن 39 میلیون تن آوار در غزه

تهدید لبنان توسط وزیر خارجه رژیم صهیونیستی

در پی عملیات موفق پهپاد هدهد حزب‌الله، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز تهدیدهای توخالی مقامات این رژیم علیه لبنان و حمله به این کشور را تکرار کرد.

یسرائیل کاتس وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت: به لحظه تصمیم گیری درباره تغییر قواعد بازی علیه حزب‌الله و لبنان نزدیک می‌شویم.

وی تهدیدهای توخالی رژیم صهیونیستی را تکرار کرد و مدعی شد: در صورت شکل‌گیری یک جنگ همه جانبه، حزب‌الله را نابود خواهیم کرد و ضربه سختی به لبنان وارد خواهد شد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که منابع رسانه‌ای امروز از ورود یک فروند پهپاد حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی و تصویربرداری موفقیت آمیز آن از مواضع حساس در بندر حیفا خبر دادند.

به گزارش المیادین، ویدیوی منتشر شده توسط حزب‌الله لبنان نیز نشان می‌داد که یک پهپاد آن وارد شمال فلسطین اشغالی شده است و از مواضع حساس تصویربرداری می‌کند.

بر پایه این گزارش، این پهپاد پس از ثبت موفقیت‌آمیز تصاویر مهم به خاک لبنان بازگشته و این تصاویر را در اختیار رزمندگان مقاومت قرار داده است.

رسانه‌های صهیونیستی در واکنش به این ویدئو آن را اتفاقی بسیار خطرناک و اقدامی بی‌سابقه دانستند که باعث نگرانی صهیونیست‌ها شده است.

 

انتهای پیام

نظر شما