شناسهٔ خبر: 67255673 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

توسعه باتری جدیدی که ۱۰۰ برابر تراکم انرژی بیشتر از باتری‌ها... -

اقتصاد ایران: TDK، شرکت تأمین‌کننده‌ی باتری‌های اپل، با توسعه‌ی فناوری جدید تراکم انرژی باتری‌ها را تا ۱۰۰ برابر افزایش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

TDK، تأمین‌کننده باتری‌های اپل، از توسعه‌ی فناوری جدیدی خبر داده است که می‌تواند در نسل بعدی باتری‌های حالت جامد استفاده شود و ظرفیت ذخیره‌سازی انرژی را تا ۱۰۰ برابر افزایش دهد. با اینکه گهگاهی اخباری مبتنی‌بر پیشرفت‌های چشمگیر در تولید باتری‌ها به‌گوش می‌رسد، این ادعا‌ها در واقعیت محقق نمی‌شوند.

ظاهراً TDK در‌این‌باره پا را از حدس و گمان‌ها فراتر گذشته و موفق شده است ماده‌ای جدید به نام CeraCharge را برای استفاده در باتری حالت‌جامد نسل بعدی توسعه دهد. به‌نظر می‌رسد هدف اولیه‌‌ دستگاه‌های کوچک‌تر باشد. این باتری تراکم انرژی ۱۰۰۰ وات‌ساعت بر لیتر دارد که تقریباً ۱۰۰ برابر بیشتر از باتری‌های حالت جامد معمولی TDK است.

فناوری TDK روی راه‌حلی برای استفاده در دستگاه‌های پوشیدنی مختلف مانند هندزفری بی‌سیم، سمعک و حتی ساعت‌های هوشمند تمرکز دارد. هنوز مشخص نیست که آیا فناوری TDK وارد لپ تاپ اپل یا گوشی اپل شود یا خیر؛ اما احتمال دارد شاهد استفاده از آن در ایرتگ باشیم. این باتری قرار است جایگزین باتری‌های سکه‌ای به‌کاررفته در ایرتگ شود. در‌حال‌حاضر، این باتری‌ها قابل‌شارژ نیستند و حدود یک سال دوام دارند.

مقالات مرتبط
  • اپل: عمر باتری آیفون ۱۵ بیشتر از تصورات اولیه ما است
  • با این روش‌ها عمر باتری آیفون را افزایش دهید

طبق قوانین جدید اتحادیه‌ی اروپا، برندها ملزم هستند باتری‌های یک‌بارمصرف را به‌نفع باتری‌های قابل‌شارژ حذف کنند و این همان چیزی است که TDK در حال توسعه‌ی آن است. با قابلیت شارژ مجدد، این باتری‌ها به‌طور بالقوه می‌توانند در سایر دستگاه‌های اپل مانند ایرپاد و اپل واچ استفاده شوند.

هیجان‌انگیزترین کاربرد این فناوری برای باتری‌های با عمر طولانی‌تر، استفاده در دستگاه‌های بزرگ‌تر مانند آیفون، آیپد و مک‌بوک و هدست واقعیت مجازی اپل خواهد بود.

نظر شما