شناسهٔ خبر: 67255574 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کمبود قاضی در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با کمبود قضات در استان روبرو هستیم و با توجه به تراکم پرونده‌ها کار طاقت فرسایی است.

صاحب‌خبر -

کمبود قاضی در مازندران

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران در گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب ۲۹ خرداد ماه با تاکید بر مسئولیت سخت قضات گفت: هفته قوه قضائیه برنامه‌های متعددی انجام می‌شود که دیدار با نماینده ولی فقیه و دیدار مردمی و نشست با اصحاب رسانه از مهمترین برنامه‌های این هفته است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11230944"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4263027/11230944?width=400&height=300"></script></div>



وی افزود: نشست با تولیدکنندگان به منظور رفع مشکلات و بازدید از زندان‌ها و ملاقات مردمی در مساجد در بخش‌های استان مازندران اتفاق می‌افتد.

پوریانی با بیان اینکه یاد و خاطره شهدای قضاییه و شهید بهشتی را گرامی می‌داریم تصریح کرد: تنظیم قانونی دقیق مرهون تلاش‌های شهید بهشتی است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11230949"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4263027/11230949?width=400&height=300"></script></div>



وی با تاکید بر فعالیت‌های شهید رئیسی خاطرنشان کرد: حادثه شهادت آیت الله رئیسی دردناک بود، ایشان در مسئولیت‌های مختلف قضایی کار کردند و امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه آنان باشیم.

پوریانی گفت: ورودی پرونده‌ها در دادگستری استان به نسبت کادر قضایی زیاد است و رسیدگی بصورت الکترونیکی بوده و مازندران استان پایلوت در این زمینه است.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: جلسات مجازی دادگاه با بیش از ۱۱ هزار مورد مجازی برپا شد و جلسه رسیدگی با خارج هم داشتیم.

این مسئول به رسیدگی جرائم زندانیان بصورت مجازی اشاره کرد و با بیان اینکه زندانی به هر دلیلی ممکن بود در دادگاه حاضر نشود که مشکل با برپایی جلسات الکترونیکی برطرف شد.

پوریانی ادامه داد: ثبت نام در سامانه ثنا از اقدامات دادگستری است و از گلایه‌های مردم نرسیدن برگه‌های احضاریه بوده که اکنون این وضعیت مرتفع شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران بیان کرد: استعلام از ثبت احوال از اقدامات قضات بوده و استعلام از راهنمایی و رانندگی است.

وی افزود: در مدت ۱۴ ساعت گواهی عدم سوپیشینه صادر می‌شود.

پوریانی تصریح کرد: با کمبود قضات در استان روبرو هستیم و با توجه به تراکم پرونده‌ها کار طاقت فرسایی است و بیش از ۵۰۰ قاضی داریم که باید به بیش از هزار نفر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مطالبه گری را دنبال می‌کنم تصریح کرد: با برپایی کلاس‌های آموزش جذب قضات نسبت به جذب قضات اقدام می‌کنیم و مجوز بکارگیری را گرفته ایم.

پوریانی تاکید کرد: جذب قاضی فرآیند‌های چند مرحله‌ای دارد و افراد رشته حقوق در امتحان ویژه شرکت می‌کنند و در مازندران متقاضیان زیادی در رشته حقوق داریم و نهایت تلاش را برای جذب در دادگستری استان داریم.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11231011"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4263027/11231011?width=400&height=300"></script></div>



این مسئول همچنین با اشاره به برنامه میدانی دادگستری مازندران برای بررسی موضوعات شهرستانی در سفر‌های شهر به شهر خاطرنشان کرد: مسئولان استانی و کشوری لازم است در موضوعات مختلف راه، عمرانی و ... ورود کنند.

وی به مازوت سوزی نیروگاه نکا و خسارت سنگین مازوت سوزی از نوع چهارم و اثرات زیست محیطی بر منطقه اشاره کرد و یادآور شد: از اقداماتی که پیش بینی کردیم بحث ملاقات مردمی بوده و به شهرستان‌ها سفر می‌کنیم که بسیاری از مشکلات مردم پایش می‌شود.

پوریانی گفت: در سفر به شهرستان نکا چند موضوع مطرح شده و پیگیری‌های تخصصی انجام شد.

وی تعرض به بستر رودخانه را از دیگر مشکلات استان مازندران عنوان کرد و افزود: استفاده از مازوت از موضوعات مهم بوده و مورد تاکید نماینده مقام معظم رهبری بوده و باید با گاز بسوزد.

پوریانی با اشاره به مخاطرات استفاده از مازوت نوع ۴ اظهار کرد: ۲۷ درصد مازوت در استان مازندران استفاده می‌شود که مشکلات بسیاری در این زمینه است و بصورت جدی مطالبه گری می‌کنیم.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11231020"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4263027/11231020?width=400&height=300"></script></div>


به گفته رئیس کل دادگستری، مازندران خانه ماست و از مازندران صیانت می‌کنیم.

وی اثرات مخرب در میوه مرکبات و امراض مختلف را حاصل از مازوت سوزی دانست و گفت: باید همه مسئولان در رفع مشکلات مازندران کنار هم باشند، اما متاسفانه بسیاری هنوز بر حل مشکلات از ناحیه قوه قضاییه پی نبرده اند.

پوریانی به فرصت ورود مسافران و گردشگران نیز اشاره کرد و با بیان اینکه ما می‌توانیم مشکلات استان را با استفاده همه ظرفیت‌ها حل کنیم تصریح کرد: در شعاع بیش از ۱۰۷ کیلومتر مازوت سوزی اثرات سو دارد.

به گفته وی گزارشاتی از افتتاح پل فجر داده شد و ما بازدید کردیم و باید بازدید‌های میدانی را افزایش دهیم بطور مثال، پل گهرباران سال گذشته افتتاح شد، اما پل را بستند و اگر آماده نبود چرا افتتاح کردند؟

پوریانی افزود: مردم منطقه دچار مشکل شده اند و دادستان میاندرود آمدند و پیمانکار اعلام کرد کار را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: قانون تکالیف مدیران را مشخص کرده است و باید به تکالیف عمل کنیم تا براحتی مشکلات حل و فصل شود.

پوریانی تصریح کرد: وضعیت راه‌های مازندران تاسف بار است و در بسیاری از استان‌ها اینگونه نیست و سرعت گیر‌های غیرمجاز بسیاری داریم که بدون علائمی منجر به تصادف شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران به بروز تصادفات در مرزن آباد نیز اشاره و بیان کرد: در محدوده کمرزرد ماشین‌ها تردد می‌کنند و سنگ‌ها در این منطقه سست بوده و رانش می‌کند و خسارت به ماشین‌ها وارد شده است.

پوریانی گفت: ما و دادستان‌ها در کنار مدیران دستگاه‌های اجرایی هستیم و باید مشکلات را دنبال کرده و مطالبه گری را افزایش دهیم.

وی افزود: برخی ترک فعل‌ها یک عمل مجرمانه است و باید فرصت خدمت را غنیمت بشماریم.

پوریانی در خصوص تغییر کاربری اراضی و حد نگاری نیز افزود: باید برای زمین‌های کشاورزی سند مالکیت صادر شود و امسال لازم است اتفاق بیفتد و برای اثبات مالکیت سند صادر می‌شود که عواید مختلفی را دارد.

به گفته پوریانی، هر جا حق پایمال شود ورود جدی می‌کنیم، در بحث زندان‌ها سال گذشته ۵۷ نفر از افرادی که محکوم به قصاص شدند جلوی اینکار گرفته شده و در ایام دهه ولایت هم به زندانیان مرخصی ۱۰ روزه داده می‌شود.

این مسئول به بحث انتخابات هم اشاره کرد و گفت: پیشگیری از تخلفات و تعیین شعبه ویژه برای رسیدگی به تخلفات تشکیل می‌شود و از طرفداران کاندیدا‌ها در استان می‌خواهیم اخلاق را رعایت کنند، دادستان‌ها در حوزه‌های خود حضور دارند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11231056"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4263027/11231056?width=400&height=300"></script></div>



وی درباره پدیده سگ‌های ولگرد اظهار داشت: این معضل در شهر‌های استان افزایش یافته و قانون شهرداری‌ها را نسبت به جمع آوری سگ‌ها ملزم کرده تا شهرداران در انجام دستور اقدام کنند.

این مسئول به فوت دختر ۸ ساله نکایی اشاره کرد و بیان داشت: باید دادستان‌ها مدت زمان برای شهرداری‌ها تعیین کنند تا در این زمینه تعیین تکلیف شود.

پوریانی مشکل پسماند در استان را قابل حل دانست و با اشاره به ورود شیرابه در آب‌های زیرزمینی و دریا تصریح کرد: دستگاه قضا در این مسئله که حقوق عامه مطرح می‌شود با جدیت ورود می‌کند.

رئیس دستگاه قضا در مازندران بر مبارزه با تغییر کاربری‌های و حفظ کاربری‌ها تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: تغییر کاربری در استان جدی است و باید بصورت جدی ورود داشت و در حفاظت از حریم رودخانه باید حفاظت لازم را انجام داد.

پوریانی افزود: در سیل چالوس دیدیم عده‌ای در بستر رودخانه آلاچیق زدند.


وی بیان کرد: در رودخانه چالوس تاکید کردم سیل خروشان می‌آید که سبب مفقودی هموطنان ما شده است و با حفظ استقلال دستگاه قضایی در حل مسائل کمک می‌کنیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11231026"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4263027/11231026?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما