شناسهٔ خبر: 67255167 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

برگزاری سومین جشنواره ملی شعر و داستان «ذکر» در شوشتر

شوشتر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری سومین جشنواره ملی شعر و داستان ذکر (نماز) در شهرستان شوشتر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مجید منادی عصر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: شورای اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، سومین جشنواره شعر و داستان «ذکر» را در گستره‌ی ملی با هدف ترویج بیش از پیش فریضه نماز و تجلیل از پدید آورندگان آثار فاخر ادبی با موضوع نماز در شوشتر برگزار خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: طبق فراخوان، بخش‌های سومین جشنواره ملی ذکر، شعر (در همه قالب‌ها) و داستانک (حداکثر ۱۵۰ کلمه) است و شاعران در این دو بخش می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

وی ضمن دعوت از علاقه‌مندان، نویسندگان و شاعران سراسر کشور برای مشارکت در این رویداد معنوی و ادبی افزود: موضوعات این جشنواره شامل نماز، ذکر و دعا، مسجد و محراب، آیه ۵۲ سوره حاقه و پروردگار است و محدودیتی در تعداد ارسال آثار وجود ندارد.

منادی با اشاره به زمانبندی جشنواره ملی شعر و داستان ذکر گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سومین جشنواره ملی شعر و داستان ذکر به میزبانی شهرستان شوشتر پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ و برگزاری اختتامیه این رویداد در مهرماه سال جاری خواهد بود.

وی بیان کرد: هیأت داوران در هر بخش سه نفر را انتخاب و دبیرخانه از آنان برای حضور در آئین اختتامیه دعوت خواهد کرد و با توجه به مقررات این رویداد ادبی و ارزشی، حضور شاعران و نویسندگان برگزیده، در مراسم اختتامیه جشنواره الزامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد: نویسندگان و شاعران علاقه‌مند به شرکت در جشنواره ملی «ذکر» می‌توانند ضمن هماهنگی، آثار خود را در بخش‌های یاد شده به شماره ۰۹۱۶۸۲۶۴۴۸۷ (در پیام‌رسان ایتا) ارسال کنند.

نظر شما