شناسهٔ خبر: 67255085 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سازمان ملل:

بمباران غزه ۳۹ میلیون تن آوار برجای گذاشت

مهر

برنامه زیست محیطی سازمان ملل از ویرانی گسترده غزه طی نزدیک به ۹ ماه بمباران این باریکه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، نزدیک به ۹ ماه توحش رژیم صهیونیستی در غزه آنچنان زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی را ویرانی کرده که گزارش‌های نهادهای بین المللی حاکی از داده‌های آماری وحشتناک در این باره است.

بر این اساس، برنامه زیست محیطی سازمان ملل متحد امروز با ارائه گزارشی اعلام کرد: بمباران گسترده غزه از سوی ارتش صهیونیستی ۳۹ میلیون تن آوار برجای گذاشته است.

این گزارش در ادامه با اشاره به تغییر زندگی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، می‌افزاید: این جنگ تأثیرات عمیقی بر مردم و نیز محیط زیست غزه برجای گذاشته است. بمباران گسترده اسرائیل به طور بی سابقه‌ای باعث ویرانی زیرساخت‌ها و برجای گذاشتن آوار سنگین در این منطقه شده است.

سازمان ملل در این گزارش بر آلودگی خاک، آب، و هوای غزه درپی جنگ صحه گذاشته و از توقف پروژه‌های زیست محیطی در این باریکه به دلیل ادامه منازعه خبر داد.

برنامه زیست محیطی سازمان ملل همچنین تاکید دارد ده‌ها سال زمان نیاز است که این حجم از آوار موجود در غزه پاکسازی شود. اکنون در هر مترمکعب در غزه، ۱۰۷ کیلوگرم آوار وجود دارد که پنج برابر میزان آواری است که در جنگ موصل در سال ۲۰۱۷ تولید شد.

نظر شما