شناسهٔ خبر: 67254890 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تامین امنیت غذایی در گرو احیای هنرستان‌های کشاورزی است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: موضوع امنیت غذایی از دغدغه‌های بزرگ کشور است که با احیای هنرستان کشاورزی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا سید احمدرضا بنی‌لوحی امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد_ در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اقدامات اجرایی در حوزه هنرستان‌های کشاورزی اظهار کرد: با تهیه طرح توجیهی هنرستان کشاورزی، دو تیم کارشناسی از جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش مجموعه را بررسی کردند تا نیازهای احیای مجموعه بررسی شود.

وی با بیان اینکه پنج هنرستان مستقل کشاورزی در استان اصفهان وجود دارد، افزود: در حال حاضر تعداد ۳۰ هنرستان، رشته‌های ضمیمه کشاورزی را دارند و در شهر اصفهان از نعمت هنرستان کشاورزی محروم بوده‌ایم و این چالش‌هایی را برای دانش‌آموزانی که علاقه‌مند به موضوع کشاورزی هستند، ایجاد کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان مسئله امنیت غذایی را چالشی قابل توجه دانست و تصریح کرد: موضوع امنیت غذایی از دغدغه‌های بزرگ کشور است که با احیای هنرستان کشاورزی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: طرح پیشنهادی آموزش و پرورش این است که پنج رشته را پیش‌بینی کنیم برای ایجاد هنرستان که شامل تعدادی از رشته‌ها است که طی این طرح می‌توان ۱۵۰ نفر را در سال اول و در هنرستان مورد آموزش قرار داد.

بنی لوحی با بیان اینکه بر اساس شاخص‌های توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، موضوع نیروی انسانی نظیر مدیر و معاونان و کادر اجرایی و نیروهای کیفیت بخشی و دبیران دروس عمومی را آموزش و پرورش تأمین می‌کند و هنرآموز تخصصی را جهاد کشاورزی تأمین خواهد کرد، خاطرنشان کرد: ساعات آموزشی دروس تخصصی و عمومی نیز برآورد شده و برنامه‌ریزی آموزشی به صورت کامل انجام شده است.

نظر شما