شناسهٔ خبر: 67253782 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سیاسی استاندار قزوین:

جامعه ورزشی نقش موثری در تحقق مشارکت حداکثری انتخابات دارد

قزوین _ ایرنا_ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: جامعه ورزشی به عنوان حلقه واسط میان مردم و حاکمیت و دولت نقش موثری در افزایش و تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات بر عهده دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس کاظمی عصر سه شنبه در نشست مشترک روسا و نواب رییس هیات‌های ورزشی استان قزوین اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های دولت سیزدهم در ابتدای شروع به کار خود، ارائه سند تحول مردمی بود که نتیجه آن افزایش فضاهای بهره‌وری مردم از ورزش، مشارکت مردم در ورزش همگانی و رواج سبک زندگی سالم، افزایش جمعیت سازمان یافته ورزشی و ارتقا قهرمانی در مجامع بین المللی و کرسی های ملی شد.

وی ارتقای جایگاه سلامت محور و ترویج بازی‌های بومی و محلی، تحکیم هنجارهای ارزشی اخلاقی، افزایش مشارکت زنان در ورزش و بهبود کیفیت زندگی را از دیگر اهداف این سند ذکر کرد و گفت: با اجرا و تحقق این اهداف تا شاهد گسترش کمی و کیفی قهرمانی در حوزه ورزشی خواهیم بود.

معاون استاندار قزوین ادامه داد: امروز روند امیدبخش و روبه جلویی با به کارگیری سند تحول دولت مردمی در ورزش استان به وجود آمده که ظرفیت گسترده ای نیز ایجاد شده است.

کاظمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ورزش در حوزه تقویت و عمق بخشی سرمایه اجتماعی و تربیت و سلامت جامعه نقش اساسی دارد، یادآورشد: وضعیت مجموعه‌ ورزشی استان در مواجهه با تکالیف عمومی همواره مواجهه‌ای هوشمند، منطقی، اصولی و موثر است این مجموعه در هر عرصه ای پیشتاز بوده است.

به گفته این مقام مسوول، جامعه ورزشی توانایی ویژه ای در حل بحران ها و مسایل مختلف جامعه از جمله سیل، زلزله و پیش آمدهای دیگر دارد و منتظر دستور عملیات نمی‌ماند بلکه وارد میدان می شود و نقش هم افزایی در ظرفیت جامعه برعهده می گیرد.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری افزود: جامعه ورزشی به وظیفه خود در خصوص حضور حداکثری و تقویت مشارکت و تبیین شاخص های انتخاب اصلح عمل خواهد کرد.

کاظمی ادامه داد: جمهوری اسلامی در طول ۴۱ سال گذشته همواره به آرای عموم مردم توجه کرده و مشارکت مردم را در مهم‌ترین ارکان مدیریتی کشور موثر می‌داند.

معاون استاندار قزوین یادآور شد: تبیین شاخص‌های انتخاب اصلح و افزایش مشارکت مردم در این امر سیاسی به عهده مربیان، قهرمانان و ورزشکاران استان است چرا که این قشر می‌تواند بر نظر و آرا مردم تاثیر عمیقی داشته باشد.

وی افزود: برخی از رویکردها و شعارهای نظام انقلاب اسلامی در دوره های گذشته مورد بی توجهی قرار گرفت که برای نظام هزینه‌هایی به همراه داشت اما شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی شاخص‌های نظام از جمله صداقت، مردم داری، مبارزه با فساد و خستگی ناپذیری را احیا کرد و در این مدت بر بسیاری از ناترازی ها غلبه شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در فاصله چند روز مانده به انتخابات، اصلی ترین رسالت جامعه ورزشی این است که در مسیر مشارکت مردم حرکت کند تا انتخابات شایسته ای برگزار شود.

نظر شما