شناسهٔ خبر: 67253586 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

۱۲ بهمن به عنوان "روز تهران" انتخاب شد

حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران، از انتخاب ۱۲ بهمن به عنوان "روز تهران" خبر داد. وی با اشاره به نقش کلیدی ۱۲ بهمن در پیروزی انقلاب اسلامی و تاثیر آن بر سرنوشت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تهران، این روز را مناسب‌ترین گزینه برای نامگذاری به عنوان روز پایتخت دانست.

صاحب‌خبر -

رئیس شورای فرهنگ عمومی از انتخاب ۱۲ بهمن به عنوان روز «تهران» خبر داد و گفت: تأثیر ۱۲بهمن بر پیروزی انقلاب اسلامی و بر کسی پوشیده نیست و این روز در ایران و جهان شناخته شده و مهم است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در شورای فرهنگ عمومی استان تهران با اشاره به نامگذاری روزی به نام «تهران» در تقویم گفت: باید روزی را برای این نامگذاری می‌شد، که در سرنوشت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تهران و کشور تعیین کننده بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران به روز تعیین تهران به عنوان پایتخت اشاره کرد و گفت: این روز بسیار مهم است و باید در شهرداری این روز برجسته شده و توسط شورای شهر و شهرداری گرامی داشته شود.

ابوترابی فرد به استقبال پرشور مردم از امام راحل در فرودگاه و ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ اشاره کرد و گفت: آثار اجتماعی، فرهنگی و سیاسی روز ۱۲ بهمن نه فقط در تهران که در سراسر جهان منعکس شده است و با فاصله نسبت به دیگر روزهای تقویم، می‌توان این روز را تأثیرگذار دانست، ۱۲ بهمن روز پر اثر و پرشوری بود و وزن سیاسی سنگینی در ایران، منطقه و جهان دارد.

وی با بیان اینکه ۱۲ بهمن برای مردم ایران و جهان شناخته شده است، گفت: یا انتخاب ۱۲ بهمن به عنوان روز تهران دیگر نیازی نیست، در کنار آن یک پیوستی قرار دهیم، که چرا این روز انتخاب شده است، چرا که جایگاه ۱۲ بهمن برجسته و پررنگ است و ضمن احترام به سایر روزها، بهترین روز برای نامگذاری به نام روز «تهران» ۱۲ بهمن است.

امام جمعه موقت تهران اسلامیت و جمهوریت را دو رکن تفکیک ناپذیر در جمهوری اسلامی دانست و گفت: اگر جایگاه اسلامیت نظام با رهبری یک ولی فقیه جامع الشرایط نبود، طی چهار دهه اخیر جمهوریت در این کشور نهادینه نمی‌شد، این اسلامیت نظام است، که پاسدار جمهوریت است و این جمهوریت نظام است، که پاسدار اسلامیت است و اگر مردم در صحنه‌های دوران پر فراز و نشیب انقلاب حضور نداشتند، بدون تردید امروز این منزلت را در کشور شاهد نبودیم.

وی صندوق‌های رأی را از مصادیق بارز جمهوریت نظام اسلامی دانست و گفت: امیدواریم در انتخابات پیش رو شاهد حرکت عظیم ملت ایران در تکمیل حماسه تشییع شهدای خدمت باشیم و با حضور معنادار مردم پای صندوق رأی شاهد افزایش مشارکت در راستای اقتدار نظام جمهوری اسلامی باشیم.

ابوترابی فرد از ملت عزیز و نیز مدیران و مسئولان کشور خواست، با تمام توان در این عرصه حضور پیدا کنند و با انتخاب شایسته‌ترین فرد برای مدیریت دستگاه اجرایی کشور راه را برای تداوم مسیر رئیس جمهور شهید هموار کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما