شناسهٔ خبر: 67252854 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

اختصاصی با دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی

قرار بود در دوره دوم رئیسی وزیر زن منصوب شود / قطعا تلگرام و اینستاگرام رفع فیلتر می شد

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی می گوید شش کاندیدا خیلی صریح در حوزه حقوق و آزادی‌های اجتماعی مردم آیا برنامه‌ای دارند یا خیر؟

صاحب‌خبر -

تابناک-ریحانه شیشه گر: «در دوره دوم شهید رئیسی هم وزیر زن حضور داشت هم تلگرام و اینستاگرام فیلتر نبود.» این جمله را «سکینه سادات پاد» دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی به خبرنگار تابناک می‌گوید.

او به شش کاندیدای انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری تاکید می‌کند که در مورد اتفاقات مهم اخیر حتما به صورت شفاف موضع گیری کنند.

مشروح گفت و گوی خبرنگار تابناک با «سکینه سادات پاد» دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی را می‌توانید در ادامه بخوانید.

.

پاد ویژگی اصلی رئیسی را جامع الاطراف بودن می‌داند و می‌گوید: شش کاندیدای ریاست جمهوری مدعی هستند که ادامه دهنده راه رئیس جمهور شهید هستند، رئیسی در مورد آزادی‌های اجتماعی شفاف موضع گیری می‌کرد.

نامزدها در مورد آزادی اجتماعی شفاف صحبت کنند

پاد می‌افزاید: رویکرد رئیسی نسبت «آزادی اجتماعی»، «آزادی بیان»، «حریم خصوصی»، «برپایی اجتماعات»، «حقوق مادی و معنوی زنان» و... بسیار شفاف بود، نامزد‌های ریاست جمهوری هم باید نسبت به این مسائل مهم موضع گیری کنند تا مردم بتوانند به طور دقیق تری به جمع بندی برسند.

چرا در مورد اتفاقات مهم اجتماعی صریح سخن نمی گویید؟

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ادامه می‌دهد: در سال‌های اخیر شاهد اتفاقات مهمی در عرصه اجتماعی بودیم شایسته است که این شش نامزد به طور صریح بگویند نظرشان درباره این موضوعات چیست؟ 

پاد با اشاره به شخصیت تحولی رئیس جمهور شهید، می‌افزاید: اگر رئیس جمهور بعدی هوشمند باشد و برای این مقوله برنامه داشته باشد قطعا در برنامه‌های تبلیغاتی نیز بدون لکنت در مورد این مسائل مناقشه برانگیز اظهار نظر می‌کند.

رفع فیلتر تلگرام و اینستاگرام در دستور کار دولت رئیسی بود

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی، از احتمال رفع فیلتر اینستاگرام، تلگرام و واتس آپ در دوره دوم دولت رئیسی در صورت تداوم می‌گوید و می‌افزاید: شهید رئیسی به دنبال بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی فضای مجازی بود و در آخرین مصاحبه‌های خود هم بار‌ها بر اهمیت کسب و کار مردم تاکید کرد.

او می‌افزاید: در گفت و گویی که با رئیسی داشتم از آسیبی که فیلترینگ به کسب و کار مردم می‌زند سخن گفتم و پیشنهاداتی را ارائه کردم و رئیس جمهور شهید هم این پیشنهادات را ارجاع دادند و لایحه‌ای نیز در زمینه در وزارت ارتباطات آماده شد.

او با اشاره به بند ۱۱ حکم آقامیری دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: با توجه به پیشنهادات و رویکرد مثبت شهید به گشایش کسب و کار‌ها احتمال اینکه در ادامه دولت نرم افزار‌های معروف فیلتر شده رفع فیلتر می‌شدند تقریبا قطعی بود؛ ایشان با ارجاع این موضوع به کارشناسان تاکید کردند تصمیمی گرفته شود که در عین حالی که به امنیت ملی ضربه نخورد مردم هم دچار آسیب نشوند به همین خاطر رفع فیلتر این نرم افزار‌ها با رعایت برخی اصول تقریبا قطعی بود.

نظر صریح رئیسی در مورد طرح «نور»

پاد بیان می‌کند: آیت الله رئیسی موضوع حجاب را موضوعی فرهنگی می‌دانست و تاکید داشت که باید فکری به حال این موضوع کرد و طرح نور باید قدم آخر باشد و در مقدمه باید به سراغ دستگاه‌های متولی رفت.

او ادامه می‌دهد: عملکرد دستگاه‌ها در زمینه حجاب را مورد بررسی قرار دادم و به شهید رئیسی گفتم که تقریبا در بحث فرهنگی پیرامون حجاب به هیچ موفقیتی نرسیدیم و افرادی که در طرح نور بازداشت می‌شوند صرفا قربانی هستند.

پاد عنوان می‌کند: شهید رئیسی نگاهی مترقی به حکمرانی زنانه داشتند در زمان انتخاب دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی تمامی گزینه‌ها از زنان بودند که همین موضوع به معنای اعتماد ویژه شهید رئیسی به زنان بود.

مقدمات حضورم در هئیت دولت فراهم نشد

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی همچنین می‌گوید: با وجود تاکید چندین باره آیت الله رئیسی، نتوانستم در جلسات هیئت دولت حضور پیدا کنم که دلیل این تصمیم را باید از دبیر هیئت دولت بپرسید، اما شهید رئیسی اعتقاد به ویژه‌ای به خردمندی زنان داشت. 

انتصاب وزیر زن در دوره دوم دولت رئیسی تقریبا قطعی بود

پاد عنوان می‌کند: زنان زیادی در سطح بالای مدیریتی در دولت سیزدهم مشغول به کار هستند و تصمیمات مهمی در این دولت در مورد حکمرانی زنانه گرفته شده و با توجه به نگاه آقای رئیس جمهور پیش بینی می‌شد که در صورت تداوم دولت، وزیر زن در دولت دوم شهید رئیسی منصوب شود.

او در خاتمه تاکید می‌کند که شش کاندیدا خیلی صریح در حوزه حقوق و آزادی‌های اجتماعی مردم آیا برنامه‌ای دارند یا خیر؟

نظر شما