شناسهٔ خبر: 67252684 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شهدای ایران | لینک خبر

آسوشیتدپرس: برخی خانواده های فلسطینی در جنگ غزه به طور کامل نابود شده اند

طبق آخرین نتایج تحقیقات خبرگزاری آمریکایی

صاحب‌خبر -

شهدای ایران:طبق آخرین نتایج تحقیقات خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتدپرس" در حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، برخی خانواده های فلسطینی به طور کامل نابود شده اند حتی از برخی خانواده ها 4 نسل از بین رفته اند.

خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتدپرس" گزارش داد که در حملات بی سابقه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، برخی خانواده ها به طور کامل نابود شده اند.

در این گزارش آمده است از اکتبر تا دسامبر 2023، دست کم در 60 خانواده فلسطینی از هر خانواده حدود 25 نفر به شهادت رسیده اند و این مقطع یک ماهه، خونین ترین مقطع زمانی از جنگی است که اکنون وارد نهمین ماه خود شده است.

نتایجی که در این گزارش ثبت شده اند حکایت از آن دارند که از برخی خانواده ها حتی یک نفر هم باقی نمانده است که آمار شهدا را ثبت کند و هزاران (خانواده) هم هستند که نمی توانند آمار دقیقی از همه شهدای خود ارائه دهند چون بسیاری از قربانیان آنها هنوز زیر آوار هستنند.

تحلیل "آسوشیتدپرس" از 10 حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به غیر نظامیان

این خبرگزاری در گزارش به تحلیل 10 نمونه از حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی – از 7 اکتبر تا 24 دسامبر 2023- که از وحشیانه ترین و خونین ترین جنایات این رژیم بوده اند، پرداخته است. در این حملات بیش از 500 نفر به شهادت رسیده اند.

در این میان، بیشترین آمار شهدا مربوط به یک خانواده مغربی است که در آن در یک بار حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی در دسامبر 2023 بیش از 70 نفر از این خانواده به شهادت رسیدند. در حمله دیگری به خانواده ابو النجا در اکتبر 2023، 50 تن از این خانواده به شهادت رسیدند. طبق این گزارش در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به یک مسجد دست کم 44 نفر از اعضای خانواده "دغمش" شهید شدند و به این ترتیب آمار کلی شهدا بعد از چند هفته به 100 نفر رسید. در اوایل بهار هم بیش از 80 نفر از اعضای خانواده "ابو القمصان" به شهادت رسیدند.

نتایج تحقیقات انجام شده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس، نشان می دهد که حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی عمدتا به ساختمان‌های مسکونی، خانه‌ها و پناهگاه‌هایی بوده است که والدین، فرزندان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برای ایمنی در کنار هم جمع شده بودند. در هیچ موردی یک هدف نظامی آشکار یا هشدار مستقیم به کسانی که در داخل بودند، وجود نداشت. یک خانواده، در مجموع حداقل ۲۷۰ عضو خود را از دست داده است.

این خبرگزاری درباره تأثیر این آمار و ارقام بر آینده فلسطین گفته است "مرگ چند خانواده فلسطینی، تأثیرهای خود را بر نسل های بعد برجای خواهد گذاشت".

طبق اعلام وزارت بهداشت غزه شمار شهدای جنگ تا این لحظه به ۳۷ هزار و ۳۴۷ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۵ هزار و ۳۷۲ نفر رسیده است. بیش از ۷۰ درصد شهدای جنگ زن و کودک هستند. هنوز بیش از ۱۰ هزار نفر نیز مفقود و زیر آوار هستند.

نظر شما