شناسهٔ خبر: 67252647 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

زاکانی: ضرورت تلاش برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی در کشور

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر ضرورت تلاش برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی در کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: علیرضا زاکانی ظهر امروز در جمع مردم تبریز با بیان اینکه در سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران عزادار شد، اما آذربایجان بیشتر داغ دید که هم داغ رئیس‌جمهور و هم داغ امام‌جمعه شهید و استاندار شهید را دید، اظهار داشت: ملت ایران حماسه آفرید و استمرار این حماسه در پای صندوق‌های رأی با استمرار راه شهید آیت‌الله رئیسی ادامه خواهد یافت.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه ملت ما در همه صحنه‌ها برای جهانیان الگو بوده است، افزود: ملت قهرمان آذربایجان مهد قهرمانان مهد غیورمردان برای ملت ایران یک الگو بوده است؛ در دیار شفیع‌زاده‌ها و باکری‌ها افتخار دارم حاضر شوم و عهد و پیمانم را تازه کنم؛ انقلاب به ما وعده آزادی و استقلال و تحقق جمهوری اسلامی برای عیان نمودن عدالت داد.

زاکانی با بیان اینکه در این ۴۵ سال کسانی به دنبال ممانعت از پیشرفت ملت ایران بودند، تصریح کرد: کسانی که علاقه نداشتند ملت در میدان به دنبال اهداف انقلاب باشند؛ کسانی آمدند اریکه قدرت گرفتند و برای ما عبرت شدند؛ دهه ۹۰ دهه خسران بود؛ ما آمده‌ایم که نگذاریم به دهه عبرت برگردیم.

وی با بیان اینکه یادگار شهید رئیسی این بود که خود را فدایی اسلام می‌دانست و خود را تابع محض امام خامنه‌ای می‌دانست، ادامه داد: شهید رئیسی خود را خادم مردم می‌دانست و برای دوستان انقلاب، یاور و حامی بود و خواب را از چشم دشمنان گرفته بود لذا مکلفیم به میدان بیاییم و با همه ظرفیت‌ها پای صندوق رأی حماسه بیافرینیم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مکلفیم راه شهید رئیسی و شهدای عزیز اردیبهشت را ادامه دهیم، اضافه کرد: مکلفیم با فساد و اژد‌های هفت سر فساد مبارزه کنیم؛ عده‌ای آمده‌اند ما را دچار ارتجاع کنند؛ از درون اتاق‌ها بنا داشتند کشور را اداره کنند، اما کشور را به خاک سیاه نشاندند، امارئیسی کشور را متوجه آبادانی کرد.

وی با بیان اینکه باید در مسیر شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی گام برداریم، اضافه کرد: دولت رئیسی مقدماتی را فراهم کرد، اما هنوز سفره‌های مردم تنگ است و امکانات کشور برای تحول مهیا نشده است؛ آن خداحافظی با یک شروع مجدد باید آغاز شود؛ همه استان‌ها، ادیان و مذاهب با تکیه‌بر قانون اساسی صاحب حق هستند؛ آذربایجان، خطه گهربار ایران که برای بدخواهان ایران بس است.

زاکانی با بیان اینکه در دولت خدمت، توجه به اقوام یک اولویت است، ادامه داد: همه آنچه که عدالت یاد می‌شود برای ایجاد فرصت‌های برابر برای جغرافیای ایران اسلامی است که تا کنون محقق نشده است؛ ما خود را با گذشته ظلم و ستم پهلوی مقایسه نمی‌کنیم، اما در مسیر تحقق عدالت در ابتدای راهیم؛ توجه به ظرفیت‌های آذربایجان و کمک به تحقق این ظرفیت، وظیفه دولت خدمت است.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در کنار ایجاد فرصت‌های برابر و زمینه بروز و ظهور این قابلیت‌ها، برخی نقاط ایران یک جاماندگی به نام عدم رسیدگی دارند که خطه آذربایجان از این دست است، گفت: مردم آذربایجان دغدغه‌های به حقی دارند و حفظ مسیر دولت رئیسی و حرکت در جهت تحقق اهداف ایشان باید ظرفیت‌های استانی ظهور و بروز پیدا کنند.

زاکانی خاطرنشان کرد: با توجه به اصل ۱۰۰ قانون اساسی، ایجاد مدیریت‌های محلی و توجه به ظرفیت‌های محلی است در کنار دولت ملی و در کنار ایجاد زمینه کمک متقابل دولت ملی و محلی امکانی است که همه ظرفیت‌های لازم آبادانی را فراهم می‌کند که تجربه مدیریت ما در شهرداری تهران با دولت شهید رئیسی است که دولت ما را کمک حال خود می‌دید؛ این تجربه قابل تعمیم به کل کشور است.

نظر شما