شناسهٔ خبر: 67251563 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

زاکانی: آمده‌ایم نگذاریم به دهه عبرت برگردیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه امروز مکلفیم راه شهدای خدمت را ادامه دهیم و برای ادامه راه شهید رئیسی با فساد و اژدهای هفت سر مبارزه کنیم، گفت: امروز باید دشمن را ناامید کنیم زیرا عده‌ای از درون اتاق‌ها بنا داشتند کشور را اداره کنند ولی دیدید چطور کشور را به خاک سیاه کشاندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل ازفارس از تبریز، علیرضا زاکانی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعد از ظهر امروز در دیدار با مردم استان آذربایجان‌شرقی که در سالن ورزشی اقدمی برگزار شد، اظهار کرد: در حادثه اردیبهشت ایران عزادار شد اما آذربایجان عزای بیشتر داشت زیرا هم ریاست جمهور و هم وزیر خارجه به شهادت رسید و هم سید بزرگوار حضرت آیت الله آل‌هاشم و استاندار جوان این خطه به شهادت رسیدند. وی با عرض تسلیت شهادت شهدای خدمت، گفت: ما آنها را به ظاهر از دست دادیم ولی آنها هستند و میدان‌دار تحقق اهداف عالی انقلاب هستند. زاکانی با تاکید بر اینکه ملت ایران حماسه آفرید و این حماسه در صندوق‌های رای دیده شده است، گفت: ملت ایران همیشه برای جهانیان الگو بود؛ ملت آذربایجان نیز همیشه پیشرو در این الگو بودن بوده است. *کسانی هستند که دوست ندارند ملت در میدان باشدنامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه خشنودم در خطه باکری‌ها هستم، بیان داشت: انقلاب اسلامی به ما عزت، استقلال و پیشرفت داد ولی در این ۴۵ سال بودند کسانی که دوست نداشتند ملت در میدان باشند و خواستند ناامیدمان کنند و چه سال‌هایی که ما دیدیم که چه کسانی بر سر مسوولیت آمدند و بنابه بیانات رهبری درس عبرت شدند. وی متذکر شد: دهه نود دهه خسران بود و ما آمده‌ایم نگذاریم به دهه عبرت برگردیم و بلکه آمده‌ایم راه شهدای خدمت را ادامه دهیم. زاکانی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی خود را فدایی اسلام و سرباز نظام اسلامی قلمداد می‌کرد و همیشه خود را تابع محض ولی فقیه می‌دانست.

مبارزه با اژدهای هفت سر کشور

وی اضافه کرد: او خود را خادم مردم می‌دانست و منت می‌کشید؛ شهید رئیسی به راستی خواب را از چشم دشمنان برچیده بود. زاکانی بیان داشت: ما مکلف هستیم به میدان بیاییم و با همه ظرفیت حماسه‌ای مکرر ایجاد کنیم و یک شروع جدید را آغاز کنیم. وی با تاکید بر اینکه امروز مکلفیم راه شهدای خدمت را ادامه دهیم و برای ادامه راه شهید رئیسی با فساد و اژدهای هفت سر مبارزه کنیم، گفت: امروز باید دشمن را ناامید کنیم زیرا عده‌ای از درون اتاق‌ها بنا داشتند کشور را اداره کنند ولی دیدید چطور کشور را به خاک سیاه کشاندند.

باید آن خداحافظی با شروع دوباره آغاز شود

زاکانی ابراز کرد: رئیسی قهرمان کشور را به پیشرفت سوق داد و ما الان در میانه راه هستیم تا برای شکل‌گیری تمدن اسلامی پیش رویم،. وی افزود: مقدماتی را دولت سیزدهم فراهم کرد ولی هنوز سفره‌های مردم تنگ شده و مردم در گرفتارند و ابعاد مختلف کشور هنوز محیا نشده و باید آن خداحافظی با شروع دوباره آغاز شود. زاکانی گفت: در دولت خدمت تمام ادیان صاحب حق‌اند اما آذربایجان این خطه گوهربار که برای مقابله با هر دشمن ایران این آذربایجان بس است بیشترین حق را دارد. وی اضافه کرد: مردم آذربایجان پیشتاز بودند و در همه جای انقلاب و تمامی امتحانات انقلاب نقش پررنگ داشتند و با افتخار از آن بیرون آمدند.

ایجاد عدالت برای بروز پتانسیل هر جغرافیا در اولویت است

زاکانی گفت: آذربایجان و مردم غیور با آن زبان شیرین‌اش برای گلستان ایران گل معطری است که ویژگی انحصاری خودش را دارد. وی تاکید کرد: در دولت خدمت توجه به تمام اقوام در اولویت است و برای ایجاد فرصت‌های برابر در جغرافیای اسلامی تلاش خواهد شد. زاکانی با بیان اینکه تاکنون این عدالت به معنای فرصت‌های برابر ایجاد نشده است، گفت: ایجاد عدالت برای بروز پتانسیل هر جغرافیا در اولویت است البته خود را با دوره ظلم و ستمشاهی مقایسه نمی‌کنیم زیرا مبرا هستیم. وی متذکر شد: توجه به ظرفیت‌های استان‌ها وظیفه دولت خدمت است و ایجاد زمینه بروز ظرفیت هر نقطه‌ای از جغرافیای ایران نیز اولویت کاری‌اش خواهد بود.

جاماندگی‌های آذربایجان در پیشرفت

وی گفت: برخی از نقاط در ایران یک جاماندگی و عدم رسیدگی دارند که این خطه از این دست است. زاکانی ادامه داد: امروز دغدغه مردم آذربایجان را شنیدیم از این‌رو قطعا حفظ جهت‌گیری دولت رئیسی و پایبندی به اساس انقلاب اسلامی می‌بایست در ظرفیت‌های استان بروز کند. وی ادامه داد: ایجاد زمینه مدیریت محلی طبق اصل ۱۰۰ قانون اساسی مهم است که هنوز بخش‌های از قانون اساسی در حال حاضر اجرا نشده است. زاکانی یادآور شد: قطعا در کنار هم بودن دولت ملی و مدیریت محلی یک امکانی خواهد بود تا همه ظرفیت‌های آبادانی را محیا شود که البته این تجربه سه ساله ما در تهران با دولت ریسی بود.
وی اضافه کرد: این تجربه قابل تعمیم به کل کشور است؛ در دولت خدمت هم حق انقلاب و مسیر تحقق را پیگیری و دنبال کنیم و بتوانیم یک الگوی پیوسته داشته باشیم و همواره یک تراز جدید خدمت را برای گره‌گشایی کشور را ارائه کنیم. وی اذعان داشت: پیروزی از آن ماست و خدا قوت بدهد و ما را قدرت بدهد تا زبان گویای شما باشیم و همچنین صدای همه آزادگان و مظلوم باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما