شناسهٔ خبر: 67252586 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اطمینان خاطر بلینکن به نتانیاهو درباره لغو محدودیت صادرات تسلیحات به تل آویو

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وعده آمریکا به منظور برداشتن محدودیت‌ها در صادرات تسلیحات به این رژیم خبر داد.

صاحب‌خبر -

آمریکا بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود به طوری که مقامات ارشد صهیونیست اعتراف کرده اند بدون کمک‌های واشنگتن، تل آویو توان ادامه جنگ در غزه را ندارد. با این حال، کاخ سفید به صورت نمادین و در راستای فریب افکار عمومی، برخی محدودیت‌های جزئی را بر صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی اعمال کرد که حتی همین موارد سطحی نیز با خشم لابی قدرتمند اسراییل در آمریکا مواجه شده است. 

به گزارش الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به وی اطمینان خاطر داده است که واشنگتن محدودیت‌های ارسال تسلیحات به تل آویو را لغو خواهد کرد. 

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: زمانی که هفته گذشته با بلینکن ملاقات کردم از حمایت‌های آمریکا از اسراییل از زمان آغاز جنگ غزه تقدیر و تشکر کردم. با این حال، در این دیدار بر این مسئله پافشاری کردم که اقدام دولت بایدن در ماه‌های اخیر در توقف صادرات تسلیحات و مهمات به اسراییل غیرقابل باور است. 

این بیانیه می‌افزاید: بلینکن در این دیدار از تلاش شبانه روزی دولت بایدن به منظور رفع موانع در صادرات تسلیحات به اسراییل خبر داد. من امیدوار هستم که این مسئله محقق شود. 

نتانیاهو خطاب به آمریکا گفت: ابزار لازم را در اختیار ما قرار دهید تا ما کار را سریع‌تر تمام کنیم. 

به نظر می‌رسد منظور نتانیاهو از سریع‌تر تمام کردن کرد ادامه نسل کشی فلسطینیان است. استفاده از بمب‌های ۲ هزار پوندی اهدایی آمریکا در بمباران چادر‌های آوارگان فلسطینی در رفح گوشه‌ای از مشارکت واشنگتن در نسل کشی غیرنظامیان به دست صهیونیست‌ها محسوب می‌شود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب‌ها:

نظر شما