شناسهٔ خبر: 67252434 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی تأکید کرد:

تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در رویداد «روایت پیشرفت»

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در نشست خبری سومین رویداد ملی «روایت پیشرفت» با تأکید بر اینکه این مرکز در دولت سیزدهم تقویت شد، گفت: تبیین دستاوردهای دولت و روایت پپیشرفت دولت در قالب جهاد تبیین اساس مأموریت این نمایشگاه است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در نشست خبری سومین رویداد ملی «روایت پیشرفت» با محوریت معرفی دستاوردهای دولت مردمی شهید جمهور که عصر امروز، سه‌شنبه 29 خرداد در مجتمع فرهنگی و حسینیه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد، گفت: مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در دولت سیزدهم تقویت شد. تبیین دستاوردهای دولت و روایت پیشرفت دولت در قالب جهاد تبیین اساس مأموریت این نمایشگاه است. 

وی با تأکید بر اینکه بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین، رسالت فوری برای آحاد مردم است، ادامه داد: نخستین دوره نمایشگاه روایت پیشرفت در قم با هدف معرفی دستاوردهای انقلاب و دولت سیزدهم برای مردمان روایت شد. دومین دوره نمایشگاه روایت پیشرفت در مشهد برگزار شد که مورد توجه فرهیختگان و نخبگان قرار گرفت. در این دوره از نمایشگاه، وزارتخانه‌ها با برپایی غرفه‌ها به ارائه دستاوردهای خود می‌پردازند. 

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی با تأکید بر اینکه سومین نمایشگاه با هدف شناخت و آشنایی با خدمات و تلاش‌های شبانه‌روزی دولت سیزدهم برپا شد، اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب درباره شهید آیت‌الله رئیسی فرمودند: ایشان نصاب خدمت را بالا برد. این حجم تلاش در دولت‌های قبلی سابقه نداشته است. 

وی با اشاره به اهداف برپایی این نمایشگاه، افزود: اگر مردم بدانند دولت خدمتگزاری که از سوی آن‌ها انتخاب می‌شود در مدت کوتاه پیشرفت شگفت‌آوری رقم‌ می‌زند، اعتمادشان به مسئولان خادم را افزایش می‌دهد و این امر افزایش مشارکت در انتخاب پیش رو را در پی خواهد داشت. 

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت بیان کرد: مردم بدانند انتخاب آن‌ها اثرگذار است و اگر انتخاب درست داشته باشند، در جهت پیشرفت حرکت خواهند کرد‌. در این نمایشگاه همکاری بین وزاتخانه‌های دولتی و اندیشکده‌های حوزوی را شاهد هستیم که هر کدام به روایت پیشرفت اقدامات دولت با توجه و استناد به گزارشات دولت سیزدهم و مراجع بین‌المللی و آمارها پرداخته‌اند.

وی به ارائه و تبیین ۵۰ شاخص پیشرفت کشور براساس منابع بین‌المللی در راهروی امید نمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: همچنین وزارتخانه‌ها، موفقیت‌ها و اقدامات پیشرفت خود در این سه سال را در قالب نمودار به روایت تصویر درآورده‌اند. 

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی ابراز کرد: همایش تبیینی در کنار نمایشگاه با دعوت از مسئولان درجه اول و وزرا در نظر گرفته شده است که امروز میزبان سخنگوی دولت و فردا میزبان وزیر بهداشت خواهیم بود. همچنین از تمامی نامزدهای ریاست جمهوری به صورت رسمی دعوت شده است تا از نزدیک اتفاقات دولت سیزدهم را ببینند و در پایان دیدگاه خود را بگویند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا درباره سطح تبلیغات نمایشگاه برای عموم مردم علاقه‌مند و همچنین ساعت برگزاری نشست با حضور وزرا و مسئولان، گفت: برنامه نشست وزرا و مسئولان امروز و فردا طبق برنامه‌ریزی انجام شده ساعت ۱۷:۳۰ خواهد بود. همچنین تبلیغات نیز از طریق رسانه ملی و فضای مجازی و در سطح شهر انجام شده و در حال انجام است. 

وی افزود: همچنین تمام مراکز مرتبط نیز در ستاد نمایشگاه همکاری لازم را دارند و بسیج اقشار، بسیج طلاب، روحانیون و کارگران و سایر اقشار نیز با ستاد نمایشگاه همکاری دارند تا در طول ۴ روز برگزاری نمایشگاه شاهد برپایی باشکوه آن باشیم. 

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگر درباره فعالیت مرکز در دولت آینده، اظهار کرد: پاسخ منوط به نظر رییس جمهور آینده است اما معتقدم بازگو کردن خدمات انقلاب اسلامی و دو‌لت‌ها کار حسنه برای امید و ارتقای اعتماد ملی و افزایش سرمایه اعتماد ملی و خنثی سازی هجمه دشمنان برای عدم دستاوردها است. چنانکه در نفت و گاز و حل بحران‌های ناترازی در انرژی‌ها به رشد اقتصادی رسیده‌ایم. 

در پایان حجت‌الاسلام مهدی عباسی، مدیر نمایشگاه درباره فرایند اجرایی نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه با همکاری و مشارکت‌های نهادها و وزارتخانه‌های مختلف، پیشرفت دولت سیزدهم را روایت می‌کند. 

وی به همکاری ویژه وزارت نفت و سپاه درسومین رویداد ملی روایت پیشرفت اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه شامل 1. راهرو امید با بیان بحران‌های ابتدای کار دولت مردمی و حل این بحران‌ها توسط تیم ایشان، 2. سالن مقایسه‌ای در قالب گفتمان خدمت با هدفت آشنایی با روند رشد و پیشرفت و ارتقای فعالیت‌ها در این چند سال، 3. بازدید از غرفه هفت وزارتخانه‌ منتخب نفت، کشور، امورخارجه، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن، بهداشت و درمان و لقتصاد و دارایی و 4. یادبود شهید رئیسی و شهدای خدمت است. 

یادآور می‌شود، این نمایشگاه طی روزهای چهارشنبه ۳۰ خردادماه تا شنبه ۲ تیرماه هر روز از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۶:۳۰ تا ۲۱:۳۰ پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام

نظر شما